Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Må man blø veldig mye da? Jeg har en SA nå, men blør bare som en vanlig mens. Kanskje litt mindre, og det kommer helst ved toalettbesøk. Det gjør vondt, og før i dag kom det en klump ut. Hvor lenge pleier det å blø? Jeg har blødd i ca 2 dager. Bør jeg forvente mange flere smertefulle dager med enda sterkere blødning? Var bare 1 uke etter IKM...
Heihvordetgår Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Trist å høre. Jeg blødde bare 3 dager etter SA. Hadde bare vondt dagen før jeg begynte å blø i korsryggen. Hvis du fortsetter å blø i over en uke, så bør du kanskje vurdere å ta kontakt med legen din for å få bekreftet at alt er ute.
hjerte Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Uff, ikke noe hyggelig å høre! Håper det går mye bedre neste gang:) Jeg blødde bare noen få dager etter SA, og med meg var/er ikke alt bra! Dvs, jeg håper ting er i orden igjen nå, skal ta ny blodprøve for å sjekke i morgen...
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Takk for svar! Da kan det hende at jeg ikke kommer til å blø så mye mer da, spesielt etter dagens hendelse. Hva mener du med at alt ikke er bra? Jeg tenkte å ta meg en tur til legen i morgen, slik at de kan sjekke at det ikke er noe feil med meg og om kroppen ser ut til å klare dette på egen hånd. Takk for støtten. Det går egentlig bra med meg, men det er selvfølgelig ikke noen god opplevelse dette. Gleder meg til det er over. Men er faktisk ikke så trist som jeg hadde trodd jeg skulle bli ved en slik opplevelse. Føles bare som en forinket mens.
Gjest Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 Hei ! Først vil jeg rette all min medfølelse over at du nettopp har mistet. Det føles uretttferdig og det er veldig trist. Likevel håper jeg du ser frammover. Det vil bli bedre, selv om det kanskje ikke føles slik akkurat nå ;-) Jeg har mistet to ganger, de to gangene jeg har vært gravid siden vi begynnte prøvingen i fjor vår. Første gang var i november, da jeg var 6 uker på vei. Jeg husker ikke hvordan blødningen og smertene var da, men jeg tror det gikk ganske bra, og at blødningen var tilnærmet lik en vanlig mens. Denne gangen mistet jeg også i 6 uke, men fannt det ikke ut før jeg var kommet til 11 uke. Jeg fikk en brun blødning sist i 10 uke, og fikk komme til ultralyd først i 11 uke. Da viste det seg at jeg hadde en MA i 6 uke. Dette var en mandag. Jeg fikk umiddelbart satt igang SA ved hjelp av tabletter, som jeg svelget (man kan få tabletter vaginalt, men dette fikk jeg ikke tilbud om). Jeg satte meg ned ved dataen straks etter jeg kom hjem og spist tabletten, og bare etter et kvarter begynnte jeg å blø. Jeg nøs engang, og dermed var det igang. Jeg var redd for smerter utover dagen, men dette gikk bra. Blødningen var verst da jeg satt på do. Styrtblødninger hver gang, og det var litt skremmende. Men jeg visste at dette var normalt, samtidig hadde jeg fått tilbud om å ringe sykehuset straks hvis jeg ble veldig redd og usikker. Dette gikk bra. Smertene kom på ettermiddagen, og jeg tok straks paracet. Smertene minnte om litt sterke menssmerter, men det ble bedre etter at jeg tok paracet. Dagen forløp ganske bra. Jeg skulle ta tabletter i 3 dager, tror jeg, men siden jeg hadde blødd veldig mye første dagen, fikk jeg komme til ny UL dagen etter. Alt var ikke kommet ut, så jeg måtte ta en ny tabl.runde. Ny UL på onsdag, men heller ikke nå var alt kommet ut. så det ble satt opp ny UL på fredag. Heller ikke nå var alt kommet ut, så jeg fikk utskrapning samme dag. Det var litt skremmende, men samtidig befriende å endelig bli ferdig med det. Operasjonen gikk raskt og greit, og jeg ble skrevet ut på ettermiddagen. Dagene etter blødde jeg nesten ingen ting, og det stoppet etter 6 dager :-). Allerede på dag 11 etter utskrapning var vi klare for sex ;-), og jeg hadde noe som minte om EL slim. Men jeg testet ikke, og tempet ikke, så jeg er ikke sikker på om jeg hadde EL i det hele tatt etterpå. Ihvertfall ble jeg ikke gravid ( i teorien kunne jeg jo bli det), og nå er jeg nettopp ferdig med første mens etter utskrapning ;-) endelig ny PP :-) Dette ble et langt innlegg, men i en forkortet versjon av min siste MA. Som skal forbli den siste, NÅ skal det gå bra og fint ;-) Ønsker deg lykke til videre ;-) Kos og klem
Sørland-snuppa Skrevet 9. juli 2006 #6 Skrevet 9. juli 2006 når jeg mista fikk jeg også ut en klomp.jeg mista når jeg var i midten av 3 måneder.blødde bare en eller to dager etterpå. fikk høre at den klompen antagelig var fosteret. når jeg var på ultralyd i ettertid,hadde alt kommet ut.andre gang jeg mista.kom det ingen klomp ut og jeg måtte på utskrapning.
Elise29 Skrevet 10. juli 2006 #7 Skrevet 10. juli 2006 Jeg tror også at jeg hadde en sa i forige mnd. Begynte som en brunlig utflod ca 1 uke etter ikm. Begynte på provera for å få en skikkelig blødning før jeg skulle begynne på Pergo. Tok 2 negative gravid.tester før jeg begynte, men etter 2 dager på Provera kom det ut en blodig slimklump og det er jo ikke normalt. Tok ikke kontakt med lege, men det var kanskje dumt?? Tenkte at det ikke var noe å gjøre med det likevel. Minnet litt om menssmerter og var ferdig etter ca 3-4 dager. Nå har jeg ny ikm til helgen, men jeg fant ikke el denne mnd, så vet egentlig ikke helt nøyaktig når ikm er... Håper det går bra med deg. Fikk du positive gravid-tester før du begynte å blø?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #8 Skrevet 10. juli 2006 Det går bedre nå, blødningene har avtatt og jeg har nesten ikke vondt mer. Jeg fikk en positiv gravi test ja, ca 1 uke før jeg begynte å blø...
*Lissja* Skrevet 10. juli 2006 #9 Skrevet 10. juli 2006 Jeg hadde en sa da jeg var 6 uker... hadde sterke smerter og blødde MYE..masse klomper + en som lignet på det som skulle være fostret (liten hvit/blank klump) Jeg blødde ca i 5 dager tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå