Gå til innhold

Smertene borte etter 3 dager fra jobb!!!

Anbefalte innlegg

Utrolig! I de siste 3 ukene har jeg hatt fryktelig vondt i bekkenet. Har haltet meg hjem fra jobb, og vært helt slått ut når jeg har kommet hjem. Jeg har en kontorjobb, så det er så og si mye sitting og løping til og fra kopimaskin og skriver. Det føltes som kniver opp igjennom høyre hofte og fot hver gang jeg satt meg ned på kontorstolen. Om ettermiddagen, når jeg skulle være mamma på gulvet, ja da stivnet jeg helt nede på gulvet. Kom meg nesten ikke opp igjen. Høres dette ut som bekkenløsning?

Uansett, nå har jeg hatt ferie i 3 dager, og kjenner nesten ingenting av dette. Er så mye bedre i form. Er det slik at det å sitte mye er æsj og huff for bekkenløsningsplager? Lurer på hvordan jeg skal legge opp løpet når jeg kommer tilbake til jobb. Er da i 7. mnd. Noen med erfaringer?? Gode råd? I såfall takk og takk! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5594216-smertene-borte-etter-3-dager-fra-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er gravid i 28. uke, og har blitt diagnostisert med bekkenløsning. jeg jobber i matbutikk, og det innebærer mye gåing og løfting. for meg har det vært umulig å jobbe fulltid siden uke 19., og jeg er nå 50% sykemeldt. i helgene og de dagene jeg har fri, merker jeg ingenting til bekkenløsningen, og det å sitte mye hjelper enormt. tror det er veldig individuelt hva som hjelper og hva som gjør det verre, men det kan sikkert legen din hjelpe deg med. han kan eventuelt sende deg til en fysioterapeut.

håper det er til litt hjelp for deg så du kan nyte svangerskapet ditt.

lykke til!!!

Jeg har ikke samme type jobb som deg, og syntes det hjalp å sitte for å hvile , men det var i starten , etterhvert var det vondt å sitte også. Bekkenløsning kan kjennes veldig individuelt, og to personer kan ha veldig ulike plager.

Ta hensyn til det kroppen prøver å fortelle deg, få tilpasset arbeidstilling og arbeidstid, eller bli sykemeldt for å pleie deg selv og forhindre forværring av plagene dine. Kom deg til manuellterapeut (event fysio eller andre behandlere med peiling på bekkenløsning. At de har peiling er veldig viktig..)

Ikke gjør ting som du blir værre av, og ikke lek supermamma..La pappaen ta mer av alt, så slipper han kanskje å gjøre det lenger enn ut svangerskapet..

For å skremme litt.....bekkenløsning er ikke til å spøke med, du kan få vedvarende plager hvis du ikke tar hensyn. Mitt yngste barn er nå 5 mndr. og jeg må fremdeles ta mye hensyn til kroppen min pga.bekkenløsningen.Har vondt hver dag i større eller mindre grad, og det er mye jeg ikke kan være med på, både som mamma og "som meg selv". Dette er noe jeg ikke unner noen, så ta vare på deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...