Gjest Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Minstemann biter meg og det gjør skikkelig vondt , noen som har forslagt til hva jeg skal gjøre? Han er snart 10 mnd og har fått 7 tenner.
Twig Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 jeg lurer og på det samme.. Mi har nå bare 3 tenner, men biter når ho vil nusse.. og det gjør gjerne veldig vondt å bli bitt i ansiktet
mylittlecat Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Tja, si det. Det er vel "bare" en fase, men skjønner at det ikke er gøy. Tror det er viktig å si bestemt nei til barnet når det gjør noe galt, selv om de egentlig fortsatt er små. Jeg merker at jenta mi forstår veldig godt hva nei betyr, selv om hun tøyer grensene hver gang, hehe.
tyr 73 Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Samme her hos oss. Har også 7 tenner, og småbiter meg i puppen innimellom. Jeg sier nei og tar ut puppen, og hun smiler, ler og biter igjen.... he he hører ikke etter hun iallefall. Hun biter også i fingeren hvis jeg skal smøre gommene (holder tydeligvis på med mer tenner), og samme opplegg der. Sier jeg nei, har ikke lov, så smiler hun og biter enda hardere.. Har ingen forslag, men håper det er en fase..
2 Gullunger Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 Når jeg sier "Nei, har ikke lov" til jenta mi - (med streng stemme) - så hører hun etter og tar ikke i stikkontaten og andre ting hun ikke har lov til. Det virker best på de tingene hun vet at hun ikke har lov til, men som regel på nye ting også - når vi er hos andre feks. Hun har ingen tenner enda så hun biter ikke da... men begynner hun med det så skal jeg prøve ut Nei med streng stemme taktikken der også.
Twig Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 forresten, bruker streng tone og sier nei hver gang.. men likevel.. hun prøver å nusse, men blir til at ho biter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå