Gå til innhold

Ang. planlagt keisersnitt:)

Anbefalte innlegg

Kan noen svare meg på hvor mange dager du må være på sykehuset etter et planlagt keisersnitt. Hadde keisersnitt sist gang, ikke planlagt, men da var det så mye om og men på hvor mange dager jeg måtte være der. Noen sa 3, andre sa 4 og siste sa 5 p.g.a sprøytene mot blodpropp.. Noen som vet???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5593622-ang-planlagt-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg vet ikke svaret på det du spør om - men har et spørsmål til deg. Du skriver at du bruker sprøyter mot blodpropp, er det Fragmin eller Klexane du bruker? Bruker du i tillegg Albyl-E? Jeg spør fordi jeg selv bruker Fragmin og Albyl-E og lurer på hvordan de ser på dette i forhold til ks - jeg vet jeg må slutte med Albyl-E noen uker før termin, sikkert før hvis det er bestemt ks, men Fragmin skal man vel gå på helt frem? Men, settes det noen restriksjoner pga dette tror du?? Er jo litt redd for å blø masse pga disse blodfortynnende medisinene da. Håper du har noe info! Riktig lykke til med deg og ks da!!

Jeg var der 6 dager. Men det var helst for jeg sleit me å komme igang med amming.

Jeg bruker klexane og bruker det heletiden når jeg er gravid, pga att jeg har fare for blodpropp. Disse går jo ann å sette selv også. Så jeg tror ikke att en må bli lenger på sykehuset pga av det.

Jeg vet ikke hva slags blodproppsprøyter jeg fikk ved forrige keisersnitt. Jeg fikk de bare rett i magen på sykehuset og spurte ikke noe mer om hva de het. Regner med det er med keisersnitt som ved vanlig operasjoner at du får beskjed om å slutte med blodfortynnede så så lang tid før inngrepet. Vet det er vanlig praksis, så det gjelder sikkert deg også. Ikke noen fare, trenger ikke være redd for å blø...

Uten om disse opplysningene har jeg ikke peiling egentlig. Snakke med legen din på forhånd, så slipper du å bekymre deg unødvendig..

Lykke til..

Ja ikke sant. Jeg har nødvendig utdannelse også til å sette sprøyter på meg selv, så da skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke kan reise hjem tidligere. Men det kan jo hende det er en annen praksis nå da det er planlagt snitt da og ikke første gangen...

Takk for tipset!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...