Gå til innhold

Kjenner liv i magen???????


1 høne i haneflokken-født

Anbefalte innlegg

Hei hei jenter.......

 

Jeg lurer bare på når dere kjente liv første gang?????

 

Føler det er veldig individuelt, jeg er nå i min 12 uke og kjenner ikke noe enda, det første svangerskapet mitt kjente jeg ikke liv før i uke 17, og i det andre svangerskapet kjente jeg det i uke 16.

 

Gleder meg helt vilt til å kjenne at det virkelig er noe inni der, det blir liksom litt mer spesielt da, og knytter litt mere bånd til knøttet som lever sitt eget liv inne der og har det mykt og godt

 

Ønsker dere alle masse lykke til i svangerskapet

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er vanlig å kjenne liv før i uke 18 - 20. Er vel derfor så ange her inne styrer med tidlig UL... For å se om det er liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjent liv. er i min 13 uke på onsdag :-)

trodde ikke jeg kome til å kjenne det så tidlig men det skal litt til å ta feil av det jeg kjente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du "liv" som i at barnet beveger seg? så tidlig allerede? gravid for første gang så jeg lurer på så mangt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, men jeg tror ikke det går an å kjenne liv så tidlig. Fosteret er jo ikke mer enn 5 cm. Har av og til kjent boblinger i magen som kan minne om de første tegn til liv, men vet selv at det er umulig så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen kan faktisk kjenne liv svært tidlig! Som så mye annet er også dette nokså individuelt. Selv kjente jeg antydning til liv fra uke 12 sist gang. Pappa'n kjente det første dultet i uke 14. Men det kan ikke sammenlignes med turningen som ofte forgår senere i svangerskapet! Men det går an å kjenne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førstegangs sist ante jeg bobling fra uke 14-15 av,, og i uke 16 var jeg sikker,,, da jeg kjente jeg liv. I uke 20-21 og noe kunne mannen kjenne det også, mener jeg å huske.

 

Spent på hvordan det blir denne gangen. Håper morkaken ligger likt til forrige gang for det var kjekt å kjenne så tidlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikkar innom frå 2.trimester og dette vil eg svara på :)

Er førstegangs, kjente bobling alt i veke 14, spark rundt veke 18 og sambuaren min kjente første sparket i slutten av veke 19, no er det rabalder kvar dag og magen beveger seg av og til ut på dei kraftigaste sparka. Eg har ein del på magen frå før eg vart gravid, så sånn sett er eg eit bevis på at det går an å kjenna spark og liv tidleg, til og med sjølv om ein er stor sjølv :)

 

Lukke til alle saman, og velkomen inn til oss etterkvart

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og kjente liv rundt uke 17/18. Jeg er nå i uke 20, men kjenner ikke så mye. Kjenner det bare en gang i blant, men antar at det er helt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...