Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #1 Del Skrevet 9. juli 2006 Hva tenker dere om dette? Jeg synes å merke at en del barn som begynner i barnehage ganske raskt - og i større grad enn de gjorde før de begynte - utvikler ovennevnte adferd. I tillegg har jeg opplevd barnehagebarn som er redde for andre barn fordi de er blitt utsatt for vold (av andre barn) i bhg. Er det akseptabelt? I tilfelle hvorfor? Er det fordi barnehagen er helt nødvendig for de fleste foreldre, og fordi det er begrenset hva personalet rekker over? Hva med barnas rettigheter til ikke å bli utsatt for vold da, en rettighet vi voksne tar som en selvfølge? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5593451-er-det-akseptabelt-at-barn-sl%C3%A5r-biter-lugger-og-sparker-andre-barn-i-bhg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bompymamma Skrevet 10. juli 2006 #2 Del Skrevet 10. juli 2006 Det er ikke aksptabelt i det hele tatt!!! Hadde datteren min gått i en barnehage der en av barna oppførte seg slik, hadde jeg krevd at dette barnet måtte få ekstra oppfølging for å legge grunnlag for adferdsendring. Hadde dette ikke blitt tatt seriøst, hadde jeg tatt hene ut av barnehagen! Slik oppførsel må ikke tolereres, verken av voksne eller barn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5593451-er-det-akseptabelt-at-barn-sl%C3%A5r-biter-lugger-og-sparker-andre-barn-i-bhg/#findComment-5595688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #3 Del Skrevet 10. juli 2006 Dette er jo ikke akkurat uvanlig adferd hos barn i en kort periode...før man har språket kan dette ofte være en måte å gi utløp for følelsene på..både at man er ivrig eller frustrert. man skal jo selvfølgelig ikke ta lett på det, det er jo ikke lov å bite å slå, men man må gi personalet tid til å jobbe med barna..ta de ut av situasjonen, og forklare. empati må læres, og det vil jo ikke si at det er noen rakker unger selv om de biter å slår. menskebitt er farlig, og ikke til å spøke med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5593451-er-det-akseptabelt-at-barn-sl%C3%A5r-biter-lugger-og-sparker-andre-barn-i-bhg/#findComment-5596345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. juli 2006 #4 Del Skrevet 10. juli 2006 Nei det er ikke akseptabelt. Men barn er barn, de sitter ikke å planlegger å være "slemme", det finnes mange grunner til at et barn biter, sparker, slår eller ligenes. Dette er noe alle barn gjør fra tid til annen, men der jeg jobber så sier ikke i fra til foreldrene vær eneste gang et barnet her biti eller slått. For det kan bli opp blåst til det enorme av foreldrene, å være redd for at det er mer utbrett enn det er. Vi sier derimot altid i fra hvis barne har blitt biti eller slått. Dersom et barn begynner å slå/bite ect i det daglige så gjør vi no med det, det er ikke noe dere som foreldre trenger å kreve. Men det gjøres på en dikre måte. Hadde du likt det hvis ditt barn hadde begynnt å biti en del, å så hadde vi hengt opp en diger lapp om at Nå har h*n begynnt å bite så vi jobber veldig med for at det skal bli en slutt på dette. Det er bare barnets foreldre som dette blir tatt opp med, andre foreldre har ikke noe med dette å gjøre. Det er ikke noe værre hvis foreldre begynner å peke ut et barn som "h*n som plager, for ofte er dette sterkt overdrevet. Ja barne ditt kommer hjem å sier at det og det barne gjore det. Men det trenger ikke å være sannheten. Opplevde det masse på den fore arbeidplassen, hadde et barn som beit en del, å barna skylte på han samma hva det var, selv de dagene han hadde fri fra barnehagen. For hvis vi sa til foreldrene, i dag så har h*n blitt blitt, så spør dem. Var det _____ som gjore det? JA. Etter en stund med dette så sier dem det selv. Uansett, så stemmer ikke det altid, barn har fantasi, barne ditt også, betyr ikke at barnet juger, men er ikke så lett for dem å altid si hvem som gjore hva selvom de er flinke til å snakke. Det er ikke altid dette problemet blir løst på den måten foreldrene ønsker heller. Det å skrike, kjefte eller å la barnet gå på gangen eller å sitte i en stol er ikke som hjelper. For igjen, da blir det veldig stort fokust på dette barnet. Så bare fordi peronalet ikke lager en stor sene hvis dere skulle se at et barn slår, så kan det være fordi det er en annen plan personalet føler for å få barnet til å slutte å slå. Som bare å ta barnet ut av sitvasjonen. Uten at det blir sagt et ord. Dette ble litt lengre enn jeg hadde tenkt. Jeg har dystleksi så sikkert en del skrive feil, jeg jobber på småbarnsavdeling, hvordan de gjør det på storebarn vet jeg ikke. _______________ Men mener du, at hvis dette tar lang tid at man skal kaste ut barnet? For du vet, selv dine barn kan begynne å bite ect. Selv barn med veldig god oppdragelse kan begynne med slikt en periode. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5593451-er-det-akseptabelt-at-barn-sl%C3%A5r-biter-lugger-og-sparker-andre-barn-i-bhg/#findComment-5600262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #5 Del Skrevet 13. juli 2006 TAKK for et vedlig godt innlegg. Gutten vår hadde en periode da han bet andre barn. Opplevde flere ganger at barnas foreldre kom bort til oss mens vi stod i kø på butikken og kjeftet på både gutten vår og oss pga.det. Ikke noe særlig mens " hele" bygda stod og hørte på. Vi fikk vedldig god hjelp både på Helsestasjonen og i bhg. og etter 5 mnd.sluttet han. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5593451-er-det-akseptabelt-at-barn-sl%C3%A5r-biter-lugger-og-sparker-andre-barn-i-bhg/#findComment-5632464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå