Gå til innhold

September: Tror dette blir en navnløs unge jeg sukk...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette med navn er veldig vanskelig. Fikk vite på UL at vi ventet en jente:) Men samboern min har sagt hele tiden at han vil vente til babyen kommer, men så kom han med et forslag for en stund siden. Men jeg likte ikke det navnet. Jeg har flere jeg liker, men han likte bare det ene.. Han ble skikkelig sur når jeg sa at jeg ikke vil ha det og han skal ha det sier han.. Uff.. håper han forandrer mening etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Valg av navn er vanskelig, selvom man vet hva det blir. Mannen min og jeg er i samme situasjon som dere; vi vet hva det blir, men vi har blitt enige om å vente til å se ungen og finne ut hva slags person dette er før vi blir enig om ett eller flere navn. Vi er blitt kløppere på kompromiser i det siste.

 

Dere kan jo i mellomtiden kikke på alle navneleksikonene og navnguidene som finnes på nettet. Diskusjoner skal man ha, men de sure minene kan man la ligge. Det er jo tross alt ingen konkurranse....

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars dere... ikke lett når man ikke er enige...

 

Men siden han bare har et navn er vel dette ganske viktig for han? Hvorfor ikke bare følge etter? Er jo ikke så viktig?

 

Vi hadde selv samme problem men ble heldigvis enige i tide og begge ble fornøyde. Men når den ene part er helt bestemt er det jo enten å begynne en krangel eller å godta.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er samboere, så kan du faktisk bestemme det navnet helt selv uten å spørre ham en gang (han har ikke en gang foreldreansvar før du har skrevet under på det). Du kan jo ha det i bakhånd hvis han ikke gir seg! Vi praktiserer "intet navn hvis vi ikke er enig"-regelen, det vil si at alle forslag som den andre ikke liker blir forkastet.

 

Men hvis ingenting annet går og det forblir "front mot front", så har jeg stor sans for følgende argument: "Hvem har vært gravid og hvem har født denne ungen egentlig?" Siste ord i navnesaken er rett og slett en selvsagt rett for mor, og det mener jeg virkelig.

 

Hvis han har et forslag som du ikke liker, så be ham glemme det, kort og godt. Han driter jo i dine forslag, så det høres helt fair ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...