Gå til innhold

Gode råd mot SNEGLER/MAUR/BRENNESLE??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sprø! Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt faenskapene??

Skrevet

Har hørt at en skål med øl får sneglene til å krype oppi og deretter drukne... Maur middel selges vel overalt.. Mot brennenesler aner jeg ikke.

Skrevet

Ha kokende vann på brenneslen, da tar den kvelden. Eller så kan du reise på hagesenter eller blomsterbutikken og kjøpe noe som heter roundup, og spraye på

• 2 uker senere...
Skrevet

Man får ikke tatt i nærheten av alle sneglene i hagen med øl, da må man ha mange skåler! En liten kveldsrunde i hagen med en pose, spade og salt duger. Da får man ofte også litt tid til å pusle litt med blomstene :) Brennesla kan man vel dra opp med rota i ny og ne når den dukker opp, bruker man gummihansker brenner man seg ikke, og maurmiddel har de nesten overalt som nevnt her fra før.

Skrevet

Du må ikke finne på å bruke øl mot sneglene hvis du bor et sted med pinnsvin. Pinnsvinene synes nemlig også at øl er godt, også blir de fulle og vandrer rett ut i veien...

Skrevet

Litt lenge siden dette spørsmålet kom, men svarer likevel jeg:)

På bl.a. hagesentre rundt o selger de et middel som heter Ferramol som visstnok skal være veldig effektivt mot åkersnegler. Har du brunsnegler derimot, kan du få kjøpt et middel som heter Nemaslug (dette tar også åkersnegler).

Øl har jeg prøvd, men likte det ikke. Måtte skifte ut øllet hele tida, og det var jeg nok ikke like flink til!

Når det gjelder bruk av Roundup mot brennenesler, må du være forsiktig å ikke få det på andre planter du gjerne vil skal stå (det dreper nemlig det meste...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...