Gå til innhold

Dere som vet sikkert når dere har IKM

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Før jeg brukte fertilityfriend, kunne jeg ikke sikkert si når jeg hadde eggløsning, annet enn det jeg hadde lest meg opp på symptomer på EL, f.eks eggehvite/vannaktig sekret, åpen høy tapp. Jeg ante ikke at temperaturen steg, blanty annet.

De siste tre månedene som jeg har brukt ff har jeg etter all sannsynlighet hatt EL henholdsvis dag 15, 18 og 16. Lutealfasen min virker avhengig av når jeg har EL, 13 dager når EL var 15 dager og 14 når den var 18. Denne måneden hadde jeg EL dag 16, og tipper på IKM (måtte den holde seg unna) tirsdag 11.

FF er en side som gjør at du ser et mønster i syklusen din, anbefales!

Jeg har en stabil syklus, men man må regne noen dager pluss/minus. Jeg har også en sånn anelse når el og hvor lang lutealfase jeg har, men som sagt dette kan variere med noen dager. Syklusen min er aldri helt på bærtur. Så jeg må vel si at jeg vet ikke brennsikkert hvilken dag det skjer, men en anelse at det vil skje rundt den datoen.

Annonse

Jeg får ikke pos. EL-test før på EL-dagen (har sjekket dette med å tempe), og så kommer mensen 14 dager etter pos. EL-test.

Å stole på at hver sykluss er lik ville jeg aldri gjort. Det er først når jeg har funnet EL at jeg vet når IKM er.

Jeg vet akkurat når jeg har IKM, for det ser ut som jeg er som en klokke.

Jeg har 28 dagers syklus. Får alltid tante rød på en fredag. Fredag 2 uker etter får jeg positiv EL test, og så er det tante rød igjen 2 uker etter det igjen.

Jeg trenger derfor ikke EL tester ol, men bruker det likevel bare for å forsikre meg om at alt er som det skal.

IKM neste fredag. Krysser fingrene for at det har klaffet denne pp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...