Gå til innhold

Førde sentralsykehus noen??

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg bor også i Florø.

Fødte eldstejenta min der og andremann i Bergen. Må innrømme at jeg liket meg bedre i Bergen men det har nok med det at jeg var 19 år når jeg fikk jenta mi, og at personalet på 50 ikke akkurat anstrengte seg for å skjule at de mente jeg var litt for ung..

Så nå er tredjemann på vei og da blir det vel Førde igjen. Drømmer egentlig litt om å føde i Bergen men.....men siden jeg ikke har termin før i slutten av mars så må du holde meg oppdatert på hvordan det er der inne =)

Har desverre ikkje så mykje skryt å fortelje om då eg fødte i Førde i desember 2004. Hadde desverre svært dårleg kjemi med jordmora som var med på store delar av fødselen... Men veit mange som har vore fornøgde òg. Er svært spennt denne gongen -kan berre gå bedre. Bur i Førde så det blir litt langt å reise til eit anna sjukehus:)

Off, eg fant heller ikkje den heilt store kjemien der inne men det var med sjukepleiarane, Trur ein del av dei burde vert bytta ut for lenge sidan då eg var der, men det var i 2000, så då MÅ det jo vere nye ansatte der når eg kjem i mars07!!!

Kvir meg litt ja!!

Ja, var mange unge der òg, men dei hadde desverre ikkje ansvar for meg...Typisk meg. Hadde ein ganske tøff fødsel sist, og skal til fødselsamtale/planlegging der ein gong før termin. Kjem til å gje beskjed om at jordmora eg hadde sist IKKJE skal vere med denne gongen. Kveldsvakta som tok imot babyen var veldig hyggelig, og nattevakta som tok imot meg kvelden før. Men ikkje ho som var på dagvakt (7,5t) ... Hadde ein veldig lang fødsel då...

Annonse

Har også nettopp lest innlegget ditt. Utrolig kjedelig at du skulle få en sånn opplevelse. Man blir jo litt satt ut og ikke helt vet hva man skal si i sånne situasjoner. Visst ette er din førstemann så skal du vel på omvisning på føden så da kan du ha sjansen til å snu dette om.

Og somd e andre sier så er jo det bare å be om ny jordmor om det skulle skjære seg.

Jeg prøver å tenke sånn i hvertfall =)

Lykke til

ja, vi må bare ha en positiv innstilling, selv om det er veldig kjipt at det skal være sånn. Vi skal faktisk oppleve det største her i verden, og vi vil selvfølgelig ikke ha noen sure damer gå rundt der å irritere deg grønn :)

men som jeg og typen har prata om, er det noe vi føler ikke er riktig når vi kommer inn til sykehuset (om vi blir behandlet urettferdig eller noe), da kommer vi til gi beskjed med en gang. dette er min første fødsel, og ingen skal kødde med meg da:) lykke til alle sammen....

• 1 måned senere...

Var på UL i går og både jordmor og lege var hyggelige! Var ein veldig god opplevelse. Han spurte litt om siste fødsel, og eg fekk fortalt litt om det eg opplevde. Han hadde sett på papira på førehand, og meinte at det var fleire ting som kunne vore gjort bedre. Litt lettare til sinns etter dette!! Alt var bra med barnet:)

• 2 uker senere...

Hei!

Så bra at du hadde en fin opplevelse på UL da. Jeg gleder meg til det blir min tur, tror det blir i slutten av oktober en gang.

Jeg har vært en gang hos jordmor og snakket om fødslene mine. Sistemann kom så fort at nå står det :"Må ha jordmorfølge" med store bokstaver på skjemaet mitt!! Litt vittig..

Ble terminen din mye forandret på?

Legen forsikra meg om at fødselen kom til å gå fortare denne gong, sidan det er nr. 2, så eg har motsatt problem som deg:)

Fekk forandra termin frå 17. til 12. februar, så det vart 5 dagar fram! Det vart det forresten sist og. Fekk då flytta den frå 31. til 26. desember. Fødte då ein dag før UL termin. Satsar på det no òg:)

Lykke til!

• 2 uker senere...

Annonse

• 3 uker senere...

Hei!

Ul var en opplevelse, for å si det sånn!! Damene som var der var veldig greie, heldigvis! UL viste at jeg venter tvillinger, som mest sannsynlig er eneggede... Så jeg ble litt paff ja, for å si det på en fin måte! Vi planlegger nr3 og får nr4 med på kjøpet =)

Så jeg skal til jordmor i dag for å få hjelp til å fordøye litt for jeg går bare å surrer og vet ikke om jeg skal le eller grine egentlig.

Dagen før UL kjøpte vi oss ny stasjonsvogn men den rekker ikke over nyttår!

Jeg hadde termin 30.mars, ble flyttet til 01.april, men jordmor i Førde sa at jeg kunne belage meg på å føde i februar.

Det rare er at jeg aaaaldri har tenkt tanken på at JEG kunne bli gravid med to....godt det er siste gang som gravid ja =)

Hvordan er formen din da?

Å, så spennande! leika litt med tanken før UL om at det kunne vere to, men det var "berre" ein hjå meg:) Har ingen grunn til å tru det skulle vere fleire heller då.

Formen er forholdsvis bra, men er veldig sleten. Mannen min jobbar veldig mykje no, og med ei jente på snart 2 år går det i eit. Jobbar jo 100%, og har det svært travellt på jobb for tida. Kjenner det på kroppen no, og bør vel ta det litt rolegare... Har nok antyding til bekkenløysing, men det er ikkje så ille endå. Ellers bra!

Du då? Dobbelt så sliten eller? Hadde du ingen mistanke om at det var to? Ikkje spesielt stor mage endå kanskje?

Lykke til i allefall!!

Du må ta vare på deg selv ang bekkenløsningen, den blir bare verre om ikke. Jeg har begynt å verke skikkelig nå og jeg gjør egentlig minst mulig. Vet jeg kunne slappet mer av men orker ikke mase på mannen i huset!!!

Har bra stor mage ja, mye større enn forrige gang, rart å sammenligne bilder. Jeg hadde selv ingen mistanker fordi jeg trodde jeg var stor siden jeg var god rundt magen i utgangspunket. Vi har tvillinger i familien, søsteren min har. Men hun har toeggende og det er arvelig. Jeg har eneggede og det er visst sånt som av og til bare skjer av seg selv!!

Blir i hvertfall spennede fremover..=)

Kanskje vi kommer på føden sammen!!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...