Gå til innhold

lurer på om dette er en fin måte å fortelle det på...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg vil vente til det har gått 3måneder med å fortelle det til familie og venner.. lurer da om dette er en fin måte å fortelle det til min mor på... lage et fint kort med et ultralyd bilde inni... og skrive når barnet er ventet og slikt... hun er ikke helt klar for å bli bestemor, så er litt usikker på hvordan fortelle henne det..

Fortsetter under...

Hmm ja.. jeg ville definitift ventet 3 mndr.. da jeg sa det til mine foreldre f0r abort grense da jeg var 16 ble det abort.. for mye mas og press fra dem at jeg var ikke strek nok til aa staa for mitt valg..

men du kjenner jo din mor bedre enn meg :) hvis du tror det er beste mulighet saa gj0r det! synes idden er god hvertfall! hvis du f.eks lar kortet ligge slik at hun kan se det og lese det for seg selv gaar det sikkert enda bedre.. da faar hun tid til aa reagere for seg selv saa kan dere snakke seinere paa dagen!

lykke til hvertfall og gratulerer saa masse med den lille :)

jeg fortalte mamma det med engang jeg fikk vite det! for jeg hadde ikke planlagt å bli gravid å kjente ikke han som var faren noe sæli godt!

jeg ville ikke ha laget ett kort med ultralydbilde på.. det blir litt for rart føler jeg.. vis heller moren din bildet om hun vil se det.. blir så tillgjort å legge det i et kort mener nå jeg..

lykke til uansett..

Synest det hørtes veldig fint ut. Men det kommer jo litt ann på hvor gammel du er og hvilken livs situasjon. Er du myndig og i et stabilt forhold så er dette en kjempe flott måte og gjøre det på synest jeg. Men dersom du er umyndig eller ikke har er i et stabilt forhold vil jeg anta at din mor ønsker og være der å støtte deg gjennom noe som kanskje er en vanskelig tid og derfor hadde satt pris på om du fortalte det selv før 3måneder var godt.

Men du kjenner din mor best, så gjør det som føles riktig.

Fortell hvordan det går da:)

jeg hadde nettopp fylt 17 når jeg ble gravid. ikke planlagt...og mamma kom tilfeldig på besøk og jeg sa, jeg må folrtelle deg noe og hu sa ja hva er det og jeg sa.. bare glem det.. så bygynte hu å spørre jo, hva er det. Så sa jeg jeg er GRAVID! og hu sa tuller du? jeg sa NEI, og da sa hu jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.. så gikk det en time og hu så fram i mot og bli bestemor som 40 åring=)

Annonse

Hei hei.. Som sagt, er dette en fin måte om man har et slikt forhold til foreldrene sine. Jeg derimot kunne IKKE ha gjort det slik.. Vet bare ikke hvorfor, men det hadde ikke blitt rett for min del.. Men det er en veldig koselig måte! ;)

Tanten min har nettopp fått en liten jente. Da hunn skulle fortelle mine besteforeldre at hun skulle ba barn gjorde hun det slik:

Hun pakket inn to pakker. En til bestemor og en til bestefar. I den til bestemor la hun en bok med hekleoppskrifter på babyklær (Bestemor strikker masse dukkeklær, og trodde faktisk at tante gav henne eh helt vanlig gave. Hun takket, og sa "ååh, så mange fine dukkeklær"..)

Men bestefar som i stillhet hadde åpnet sin gave utbrøt " NEI, du tar feil! Vi skal bli BESTEFORELDRE!!" Fordi han åpnet opp en liten gave der det lå to små smokker! Og han la sammen to og to, og skjønte at det hele var en søt måte å fortelle at hun skulle ha baby!

;)

Synes dette var en fin måte å gjøre det på, jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...