Gå til innhold

Fostervann og litt sånnt....

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt om at noen lekker fostervann og sånn.

Fikk plutselig litt noia jeg, og tenke, "tenk om jeg gjør det og" og at jeg sikkert gjorde det....redd for at ALT skal gå galt jeg nå.

Hvordan merker man det a, at det lekker fostervann?? Er det vanlig?

Er også redd for at lille vennen skal ha fått noen mèn av at jeg har vært i narkose og fått morfin og sånn på sykehuset....:(((

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5591260-fostervann-og-litt-s%C3%A5nnt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Iselin! Nå har jeg også hoppet inn på dette trimesteret!

Jeg har ikke satt meg inn i dette med å lekke fostervann, men hadde vi ikke merka det hvis det ble vått i området? Hehe, litt klønete sagt..men...Og er det farlig å lekke fostervann, eller er det vanlig?

Det at du var i narkose og fikk morfin kan du jo kanskje høre med legen om? Jeg vet ikke noe om det, men skulle tro det går bra, den lille vennen din er jo en fighter!!

hehe. jeg tror kanskje det var meg du leste om gitt;) er sånn super bekymret hele tiden, holt noia for at noe skal være galt absolutt hele tiden, selv om det ikke finnes den minste grunn til å tro det. trodde jeg hadde begynt å lekke fostervann(noe som jeg tror bare var innbilning), syntes det luktet urin, så mulig jeg bare har skvettet en liten dråpe etter jeg hår vært på do(flaut). de sier at fostervann luketer innestengt og søtt.

visste du at du var gravid da du var i narkose og fikk morfin? uansett tenk bare på alle som har drukket og tatt seg en fest(og det som værre er for den saks skyld) før de viste at de var gravide, det går som regel bra med alle:)

håper kanskje det er beroligende å lese at det er flere som er mer eller mindre så hysteriske en gang i blandt. bare tenk positiv. jeg kjente liv nå, er 15 uker, dette beroliger meg veldig, for da vet jeg i hevrtfall at spiren min lever, så slipper jeg og være bekymret for det også...(huff)

lykke til videre i graviditeten, er sikker på at alt er i skjønneste orden:)

god sommer!

Hei, snart en liten en...:) Velkommen hit, endelig... Ting er litt mer avslappet her ja enn på 1 tri, men bekymringene tar nok aldri slutt uansett i hvilken trimester man er i, enten er det det ene eller det andre...hehehe..:)

¨

liten spire:

Nei, trodde ikke jeg fortsatt var gravid når jeg var i narkose og sånn, hadde en graviditet utenfor livmor, så ble operert for det, så var jeg visst gravid I livmor også så...:) Nei, det med lekking...hehehe, det bare slo meg at tenk om jeg gjorde det, lakk altså... hva gjorde jeg da..osv... Jeg har ikke vært unormalt våt der heller...'*rødme* Bare meg som er teit...:)

Neida, det er bare sånn at jeg blir belymret om jeg ikke snakker med lege og sånn for å høre om alt er ok.

Legen sa til meg at hjertet hadde nok ikke begynt å slå om det var noe galt med den lille så jeg går ut fra at alt er ok.

Jeg vet at det er liv...kjenner "bobler" og sjekker med babywatcheren min, hjertet er stabilt og fint atte.. Sikkert bare meg som er hysterisk.

Ja, det er jo en liten lettelse å komme over på dette trimesteret, selv om jeg synes det er litt "dødt" her inne for tiden. Men det gjelder vel hele BIM generelt..alle er vel på ferie:-)

Legen din har nok rett! Siden du ikke var så langt på vei når det skjedde, og det likevel har gått helt fint til nå, så betyr det jo at alt har utviklet seg som det skal! Spontanabort er ikke noe koselig tema, men det er vel sannsynligvis det som hadde skjedd hvis mini hadde tatt noe skade av det. Så alt er nok i sin skjønneste orden der inne! Du er jo heldig som har babywatcheren og kan følge med litt. Jeg gleder meg veldig til neste legetime, håper å høre hjertet da! Har vært så symptomfri i det siste, men det var jo nettopp derfor jeg tok en privat ul, og alt var jo fint da, så da får jeg bare tro at det fortsatt er det!

Du er heldig som kjenner "bobling" også, jeg er fryktelig utålmodig til at noe skal skje snart!! Magen ser ikke ut til å vokse noe som helst... Har du fått synlig mage enda?

Annonse

Jeg er 12+1 idag. Jeg har lurt litt på dette med å kjenne livmoren...Prøver å kjenne litt "i området" men aner ikke hva jeg skal kjenne etter. Har jo hørt at magen ofte ikke kommer før litt senere på oss førstegangs, men jeg er litt utålmodig, hehe. Hadde vært moro å se at noe er på gang.

Det er sikkert mange som er på feire her, så derfor stillheten..:) Men vi som er her får jo preke litt vi..:)

Gikk ca fem dager før jeg fikk babywatcheren, er avhengig... Hver dag tenker jeg sånn... at i dag da skal jeg ikke bruke den, men jeg MÅ liksom høre litt på lille vennen hver dag. Det er så godt å høre at alt er bra. Hver dag. Blir liksom vår måte å komunisere på til h*n bestemmer seg for å komme ut en gang i desember/januar..:) Spennende.

Jeg er da 14+6 i dag. Har vært på hytta i helgen og badet og kost oss. Fantastisk deilig må jeg si. Vannet var kjempe digg..:)

Skal på ordinær UL 4 august, så det skal bli spennende å høre hva det blir, men vi tror det blir en jente. Men har skikkelig problemer med å finne spesielle jente navn. Liker sånne rare sære navn..:)

Ja, får holde skravla gående vi som er her!

Kanskje du får nyttårsbarn du da?

Blir moro med ultralyd ja, vi skal den 17. august. Skal ultralyden din være på Ahus? Jeg har fødeplass der, men fikk ultralyden på et annet sykehus oppi her. Aldri vært på Ahus før, har ikke bodd i Akershus så lenge, så jeg har ikke noe forhold til det sykehuset. Men det er kanskje mulig å få en omvisning der etter hvert eller noe..

Huff, jeg har enda ikke bada i år...Skammer meg litt. Nå er jeg syk, og det ser ikke ut til å gå over med det første. Har gått og snufsa i 1,5 uke, begynner å bli lei! I tillegg er samboern min bortreist, så jeg kjeder meg skikkelig når jeg ikke orker å gå ut.

Navn er vanskelig! Vi har sånn ca bestemt oss, uansett kjønn. Men vi er litt uenig på dobbelt/enkelt navn og sånn, så det er bra vi har god tid! Blir nok litt spesielt navn her og ja, men det er bare fint synes jeg.

Ja, skal på UL på Ahus, har heller ikke noe forhold til det sykehuset, når jeg ble operert og alt sånn så var jo det på Ullevål så.. Det blir spennende, er sikkert helt fint der. Tror man får omvisning altså. Sånn noen mnd før man skal føde....*grøss* føde.....litt skummelt ord...men kommer nok ikke uten om det...hehe..:)

Ikke badet enda... skam deg...*ler* Neida... Nei, men det er jo enda litt igjen av sommeren da.Du har enda litt tid. Var iallefall veldig deilig. 21 grader i vannet og da går det jo ann å bade :)

Blir nok dobbelt navn på oss, men belager oss bare på å bruke det ene da. Men det gjelder bare å finne det ene. Vi har guttenavn da, om det skulle bli gutt... Og det ble et enkel navn...:) Kjempe spesielt...

Når har du termin?

Ja, jeg prøver å ikke tenke så mye på den fødingen helt enda....Og når den først er i gang, så er man vel ikke så opptatt av sykehuset. Det viktigste synes jeg er å ha folk rundt seg med god greie på det de driver med, og som klarer å berolige meg. Men det finnes jo "bra og dårlig" personale over alt skulle man tro..Får stole på at det går bra når tiden kommer. Jeg har termin 22 januar etter min egen beregning, men 19. etter legens. (Stoler mest på min egen siden legen ikke spurte hvor lang syklus jeg har, gikk bare utifra gjennomsnittet) Blir spennende å se hva Ul-terminen blir! Det er jo uansett bare noen dagers forskjell, og den kommer sikkert ikke så presist uansett:-)

Hvis det er 21 grader i vannet skulle jeg nok klart å komme meg uti ja! Venter bare på å bli frisk, så håper jeg det blir litt sol og sommer. Har ferie fra skolen helt til september, så jeg har litt tid enda!

Vi har også det første navnet mer eller mindre klart, uansett kjønn. Det er dobbeltnavnene vi er uenige om. Jeg synes forslagene mine er gode (selvfølgelig, hehe) (+ de er oppkalling), men sambo er ikke overbevist. Jeg prøver å overbevise han om at vi sikkert bare kommer til å bruke det første navnet uansett, men vi får se hva det blir til. Begge fornavnene vi har er på tre bokstaver, så jeg synes det hadde gjort seg med et tilleggsnavn, bare for at det ikke skal bli for kort. Så kan man jo velge hva man bruker alt ettersom. Men han er litt mer avventende, han synes vi har god tid enda..Og det har han jo rett i, blir vel bare litt overivrig!! Gleder meg til han kan kjenne sparkene og slikt, det kommer han nok til å synes er stas!! Din samboer får vel hørt hjertet en del, så på den måten føler han seg vel litt mer "knyttet" enn det min gjør foreløpig.

Annonse

Jeg blir 23 i år, samboeren min er 25. Vi bor i Akershus, men jeg kommer ikke herfra. Jeg studerer, ferdig med 3 av 5 år nå, så det går fremover. Samboeren min er håndverker. Akkurat nå er han på en 10 dagers fisketur uten mobildekning...Jeg savner han!!

Du da liten spire?

jeg er 19, kommer opprinnelig fra bærum, men flyttet med kjæreste til oslo ved juletider. han er 24 og vi har vært sammen 14 mnd, så ting skjedde fort kan du si;)

får nok ikke begynt å studere før om et år eller to, må jo ha litt tid sammen med babyen. hva studerer du? hadde tenkt meg inn på juss eller psykologi til høsten(ved uio) men det er satt på vent;)

var nurket planlagt, hvor langt er du på vei?

Nurket vårt var planlagt ja, men vi hadde sagt som så at hvis det ikke ble januar/februarbaby (som passer best med studiesituasjonen) så skulle vi like gjerne vente til etter studiene om noen år. Så jeg var rimelig gira på å få det til, hehe, og heldigvis gikk det på første forsøk:-)

Jeg er 12+2 idag, og har termin 22. januar. Håper det passer greit med å fullføre høstsemesteret og så slappe litt av i starten av januar før babyen kommer.

Jeg tar en mastergrad i teknologi (tidligere siv.ing) og er ferdig med 3 av 5 år nå. Det er veldig spennende, så jeg håper det går greit å fullføre selv om livssituasjonen blir litt anderledes. Jeg tror egentlig det, det verste som kan skje er vel at jeg må utsette litt, men det er jo ingen krise det heller.

14 mndr sammen er jo en liten stund, skulle vel i hvert fall holde til at dere har rukket å finne ut at dere vil satse på hverandre:-) Og da er jo grunnlaget lagt for et fint forhold, uansett om barn kommer kjapt eller ikke.

Har du jobb slik at du får fødselspenger når den lille kommer, eller er det Lånekassen som blir din støttespiller også? Hehe, jeg må ty til lånekassen, men det skal gå bra det og!

det høres spennende ut, flink jente:)

må nok ty til lånekassen jeg og, har ikke jobbet noe særlig, jobber litt nå, men det er ikke nok til at jeg får fødselspenger. får nøye meg med engangsstønaden:) sambo jobber så jeg får satse på han,hehe, dessuten bor vi i svigers utleieleilighet, så slipper rimelig billig unna der, veldig glad for det:)

vi har det veldig fint nå, var ganske mye turbulens da jeg først fant ut at jeg var gravid men nå har det sunket inn og vi gleder oss veldig. er veldig glad i han og jeg vet han er det i meg, det overrasker meg hvis ikke vi holder sammen. føler meg trygg og det tror jeg er viktig i en sånn "sårbar" situasjon som vi er i. kan ikke forestille meg hvordan disse "snart alenemammaene" har det, huff..heldige vi:)

nå kjenner jeg nurket i magen, er så deilig, utrolig hvor mye nærmere man kommer barnet sitt etter å ha kjent at det virkelig er noe der:) skal på ul på torsdag og gleder meg som en gal(velger og ta privat ul i tillegg siden jeg er litt småhysterisk til tider;))!

hvor i akershus bor du, det er jo ganske stort?

klem fra meg!

Ja, glad samboeren min har jobb også, da har i det minste en av oss litt bedre råd. Men det skal bli godt å tjene penger når jeg kommer i jobb om noen år, situasjonen blir jo litt anderledes da!

Enig med deg, må være veldig tøft å bli alenemor. Men det er heldigvis masse tøffe og flinke jenter som takler det fint. Det praktiske er sikkert greit nok, tror jeg ville slitt mest psykisk hvis jeg følte jeg var alene om alt. Men det er jo umulig å sette seg inn i en sånn situasjon når man ikke er der.

Egentlig er det vel ikke så merkelig at forholdet deres ble litt turbulent der og da.. Det sto litt sjokk i blikket til min kjære også da jeg viste han den positive testen, hehe, enda han hadde vært med på å planlegge det! Det er jo egentlig positivt å ha vært igjennom "litt opp og ned" da, så er man bedre rustet til å takle problemer i fremtiden. Det er nok verre for de som er så nyforelska og "blinde på kjærlighet" at de ikke har rukket å se de negative sidene til kjærsten før barnet kommer. Da kan det vel fort bli litt mye på en gang!

Du er heldig som kjenner nurket i magen, jeg er så utålmodig på at noe skal skje snart!! Jeg tok ogsåen privat ultralyd for ca to uker siden (bilder under nicket mitt) fordi jeg omtrent ikke har hatt symptomer, og hadde litt vanskelig for å ikke bekymre meg. Det hjalp veldig, men nå begynner jeg å bli utålmodig etter livstegn igjen!!

Jeg vet at jeg er litt diffus når jeg beskriver studier og bosted og slikt, det er egentlig bare fordi vi ikke har fortalt det til alle vi kjenner enda, inkl. en del familiemedlemmer, så jeg må prøve å forholde meg litt anonym, hehe:-) Men hvis noen kjenner meg så klarer de nok å gjette hvem jeg er uansett, så jeg vet ikke om det er så mye vits:-)

Klem

hehe, greit nok det:) i hvilken uke tok du ul? tok det sist gang i uke 8 og da var det ikke så veldig mye å se, kunne jo se armer, bein og hodet så vidt, så blir spennende å se et "ordentlig" menneske! synes fortsatt det er så sykt at to mennesker kan lage et barn sammen, blir helt rørt når jeg ser på samboer, lurer på om den likner meg eller han, alt er så spennende nå. tror man vokser enormt mye under et svangerskap og rollen som mor ikke minst.

har dere tenkt på navn allerede eller? vi har diskutert litt, er egentlig ganske enige på dette punktet. sambo er halvt svensk så hvis det blir en jente tror jeg hun skal hete linnea, hvis ikke jeg finner noe enda finere i løpet av tiden som er igjen. synes det er vanskeligere med guttenavn. blir fort enten alt for sært eller for vanlig, er liksom på utkikk etter noe unikt og pent, men er vel lettere sagt enn gjort...

kjente ikke bevegelser før i begynnelsen av forrige uke, prøv og ligg helt stille og kjenn etter, kanskje du kjenner noe. overrasker meg at jeg kjenner det såpass tidlig, må være en sterk krabat;)

Hei jenter...

Sorry, har vært litt fraværende i dag, har vært plaget med en sinnsykt hodepine... Litt bedre nå, men jeg tror det er nakken som streiker så kjenner fortsatt at den er der...Prøver å slappe av. Ellers litt slapp, har ikke orket å spist noe i dag nesten, er skikkelig uggen.. .Kjenner lukten av ALT...grusomt..

Joda, ellers så er jeg da 26 år, fødeplass på ahus, siden vi bor i nærheten, men bor i OSlo..:) Dette er da et planlagt barn. Hadde en MA i januar i år, som ikke var planlagt, men vi hadde jo bestemt oss for å beholde, men siden ikke det gikk så bra, ble vi enige om at jeg ikke skulle begynne på noe prevensjon igjen og ta det som det kom. Og her kom det..:) Trodde jeg hadde mistet dette barnet også, i mai, da jeg ble operert for exu. Men dette kunne vært en toegget tvilling, den ene hadde satt seg i eggleder, mens den andre satt der den skulle. Sjelden fenomen..:) Men er kjempe happy for det. Tungt å miste et ønsket barn i tilegg til at det er vondt å miste uansett..

Samboer og jeg har vært sammen i snart tre år, og bodd sammen siden vi ble sammen..:) Gleder oss til den lille kommer ut å hilser på.

Er 15+0 i dag...skal på ordinær UL 4 august, så får vite bedre termin da tenker jeg..:) Tror vi får en jente :) Men den som venter får se..hihi..:)

uff har vært plaget av hodepine å jobben i dag jeg og, skikkelig plagsomt! drukket masse vann så det er vel bare graviditeten man kan skylde på.

det må ha vært grusomt å miste, men nå er du jo 15 uker på vei og sjansen for at den lille vil se verden er jo veldig stor. slik prøver jeg og tenke. bor også i oslo men jeg fikk plass på bærum. ble født der selv så håper det er bra der.

hva med at vi tre lager en skravletråd? med? lettere å finne igjen og sånn...

klem!

Jepp, kan vi gjøre... Vet ikke hvor lenge jeg orker å sitte på pc`n i dag... Må få med meg litt dritt på tv....ungkarskvinnen...

I dag blir det catfight.....det er kult syntes jeg, når damer krangler over en mann sånn når de har vært med på et sånnt type tv program...hehehe

Huff da, Iselin, håper den hodepinen din snart gir seg! Det er ikke noe deilig!!

15+0 allerede, det må jeg si, hehe...Synes mine dager går sakte, men andres går fort. Har jo fulgt med på en del av inleggene dine fra starten, og nå er du i 16. uke allerede! Veldig moro!

Trist å måtte oppleve å miste ja! Jeg har ikke opplevd det før, men går jo stadig og tenker på alt som kan skje. Men som det sto i et annet innlegg her, så kommer vi jo til å være bekymret for barna våre i all tid fremover, så det er vel bare å vende seg til det!

Enig med liten spire i at det er sprøtt å tenke på at to mennesker kan lage et helt nytt ett, hehe. Det blir nesten litt for store tanker for meg... Som å tenke på at universet er uendelig stort, jeg friker bare ut og får panikk av å tenke på sånt :-)

Men jeg har merket en litt ny type kjærlighet for samboeren min i det siste, er liksom så utrolig stolt over at jeg skal få barn med han! Det er en kjempedeilig følelse, så nå gleder jeg meg bare til å se han igjen, så jeg kan beundre han litt til, hehe.

Dere ligger jo ca 3 uker foran meg begge to, så det blir spennende for meg å høre når dere har vært på den ordinære ultralyden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...