Gå til innhold

Han spiser nesten ikke..noen i samme situasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette høres ut som en vanlig dag for oss for tiden. Jenta vår har egentlig alltid spist veldig bra, men i den senere tiden har hun blitt mer småspist. Tror de er gode på å regulere selv hvor mye mat de trenger... Jeg prøver å ikke mase med mat, men tilbyr gjerne det jeg vet hun liker veldig godt. Hun er dog ikke liten eller tynn så jeg har foreløpig ingen reell grunn til engstelse....

Kan det ikke være en tann som holder på å bryte gjennom? Bare at den bruker lang tid på å komme gjennom? Her er lillegutt normalt sett en STORspiser, men da han fikk alle 4 hjørnetennene samtidig ville han ikke spise... Det varte en 3-4 uker. Var heldig om vi fikk i ham 2 brødskiver på en hel dag.... Han gikk ned masse, men plutselig en dag var matvraket vårt tilbake! :-) Han gjorde nesten ikke annet enn å spise i to dager etterpå...

Kan jo være det samme...

Håper uansett det ordner seg, man blir jo så bekymret når de små ikke vil spise!

Hei hei..

Ja det er en mulighet.. har ikke fått hjørnetennene... Han min var også en storspiser før. De måtte stoppe han i barnehagen når han begynte på den 6 skiven.. hehe..:) Får sjekke munnen hans i morgen..

Er ikke så kjekt når de ikke spiser nei..:(

Han er som sagt ikke blant de tykkeste, så satser på at det går over snart

Jeg synes ikke det høres SÅ verst ut tross alt, han spiser jo ihvertfall! Det kan jo være varmen da, siden han spiser såpass godt morgen og kveld, men ikke på dagtid?

Forslag:

Prøv å tilby yoghurt til lunsj i stedet for brød!

Tilby saftig frukt i løpet av dagen, særlig når det er varmt (melon, agurk, jordbær osv.)

Er det noe han liker spesielt godt av middagsmat? Mais? Gulrot? Saus? Fiskegrateng? Pølser? Ketsjup? Ikke at de skal få bare det de har mest lyst på, men det går jo an å ta ekstra hensyn til en småspist kar. Er pølser poppis, så kanskje han kan spise det to ganger i uka da, selv om dere har noe annet. Er erter kjempegøy, så kan han jo få det til middag annenhver dag uten at det er noe farlig osv. Litt saus for å spise potetene - ja vel, værsågod!

Pass på at han ikke spiser noe som helst ihvertfall 2 timer før middag, så han ikke er mett.

PS: Tror det er ganske vanlig at de spiser litt mindre når de nærmer seg 2 enn da de var litt over ett, av en eller annen grunn. Sånn er det ihvertfall definitivt her, selv om hun av og til kan slå til å gafle i seg to pølser på rappen (det hadde hun ikke klart som ettåring).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...