Gå til innhold

drikker dere alkohol?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tar meg et glass i ny og ne. Tok meg tilogmed et glass rødvin den dagen jeg fikk positiv EL test. Men nå når jeg er ferdig med EL drikker jeg ikke alkohol. Ihvertfall ikke før jeg har tatt test når det nærmer seg IKM. Er den positiv slutter jeg helt.

Nei jeg elsker vin og nyter det innimllom. Går ikke på fyll men det har jeg ikke orket siden begynnelsen av 20-årene heller da. Å nyte litt vin og kose seg har ikke noe å si. Men er forsiktig mellom el og ikm, og blir totalavhold ved positiv test :-)

Annonse

Jeg er totalavholden, og har vært det i over 9 år(meg på fylla er ikke bra for resten av samfunnet,så måtte bare kutte det!), så det er ikke noe tema for min del..

Men hadde jeg drukket ville jeg aldri risikert å skade fosteret,selv de første ukene før positiv test..

Jeg kommer nok til å kutte ut den dagen jeg blir gravid! Etter fødselen med min datter så har jeg knapt nok rørt alkohol, tror jeg kun har drukket en cider og en likør (dette var selvfølgelig etter at jeg sluttet med amming). Synes man skal kose seg, ikke leve så strengt i prøvetiden....da blir det kanskje mindre gøy med prøving.Jeg tror det er viktig å leve som man har pleid før, men med måte da ;o)

Annonse

Jeg kan drikke litt mellom mensen og el, men mellom el og ikm drikker jeg ikke. Bare for å være på den sikre siden og ikke ha dårlig samvittighet dersom jeg får positiv grav.test.

Men prøver å leve som normalt egentlig. Vil ikke kutte alkoholen helt ut, da vil de nærmeste få mistanker med en gang, har ikke sagt til noen at vi prøver. Men som sagt, drikker ikke mellom el og ikm, og kutter alkoholen absolutt helt ut dersom jeg er gravid :)

så lenge jeg ikke har noen tegn til at jeg er gravid, så kan jeg godt ta meg en fest . har lest at fosteret ikke tar til seg noe av det vi får i oss de 3 første månedene,men er jeg gravid rører jeg jo selfølelig ingen ting fra første stund jeg finner det ut eller har mistanke om det.

denne uka har det blitt en god del alkohol.har ferie og barnefri og hvert på quarten . men nå har jeg hatt TR også da;-)

Jeg er totalavholds, og har vært det så å si hele livet! Men hadde jeg smakt alkohol, hadde jeg nok levd som før frem til positiv test!

Men liker ikke å se gravide som drikker og ikke minst røyker!

Det er det værste jeg ser!!!

Jeg drikker alkohol men ikke rundt IKM. Drikker ikke hvis det ikke er en spesiell anledning etter el. Men man må jo fortsette å leve. Kan gå flere måneder uten alkohol og det har ikke hjulpet for å bli gravid i alle fall... Så litt må man unne seg :) Men ved positv test er det helt slutt!!!!

Lever som normalt, dvs tar en fest når jeg har lyst:) Orker ikke å kutte ut alt det vanlige, vet jo ikke hvor lang tid dette kan ta. Dessuten hadde det blitt utrolig mange spørsmål og mas om jeg hadde slutta å smake alkohol. "Er du gravid? Når skal du ha?" osv. Nok "mas" som det er...

Jeg lever som før jeg ble "prøver". Har et anstendig forhold til alkohol og tar meg et glass vin i ny og ne. Men det er selvfølgelig når testen viser negativ eller jeg overhodet ikke har noen mistanke om at jeg kan være gravid.

Men den dagen jeg finner ut at jeg er gravid skal jeg selvfølgelig ikke røre en dråpe alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...