Gå til innhold

Ingen egg befruktet med ICSI???

Anbefalte innlegg

Jepp - jeg begynner å grue meg til forsøket i augsut. Er veldig avslappet i forhold til spray, sprøyter og uttak, men gruer meg vanvittig til å skulle ringe Riksen for å sjekke befruktningsresultatet...

Og så kommer spørsmålet: Er det noen her som har opplevd (eller hørt om) at ingen egg ble befruktet ved ICSI?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5590164-ingen-egg-befruktet-med-icsi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei snøfilla,

Nå har jeg hentet nye forsendelser med spray. Om 17 dager starter jeg på forsøk nr 2. Jeg er og veldig avslappet mhp spraying og stikking, til og med den fryktinngytende stolen på legekontoret er jeg vant med etterhvert. (!!) Men det jeg stresse litt med jeg og allerede nå, er at de befurktede eggene ikke skal dele seg skikkelig denne gangen heller.

Fikk hentet ut 12 fine egg sist, alle 12 ble befruktet, så jeg så for meg at dette skulle være grei sak. Men den gang ei.

Er det helt tilfeldig, eller er det noe vi selv kan påvirke, lurer jo jeg på. Sykepleieren i Haugesund sa at dette er egentlig helt tilfeldig.

Men tenk om det ikke skal gå denne gangen heller.

Tenk om det ikke blir like mange egg neste gang, tenk om ikke alle skal bli befruktet da....................mange tenk om her.

Men vi får ta en dag om gangen, og prøve å se positivt på dette, i den grad vi klarer det. Krysse fingrene for at dette går så bra så.

Lykke til. Spent å høre mer fra deg når det blir august...............

Ja, jeg har (nesten) opplevd dette. Hos oss ble bare 1 av 10 egg befruktet ved ICSI. Ved neste forsøk byttet jeg medisin fra Gonal-f til Menopur, og resultatet ble 8 av 11 befruktet. 3 i frys og tvillinger i magen.

Det er svært sjelden av befruktningsraten er så dårlig ved ICSI. Skulle det likevel skje, så er det ingen grunn til å gi opp! Vi lyktes jo likevel til slutt.

Hei begge to - og takk for svar!

Jeg skal bruke Menopur, så får håpe det gir god eggkvalitet og høyt befruktningstall. Ingen ting kan vel ble værre enn 0 av 18 egg befruktet...

Skal oppom Riksen i dag for å høre om resultatet på kromosomtesten har kommet + kjøpe medisiner. Nedtellinga er skikkelig i gang kjenner jeg... Ikke ofte jeg håper ferien går fort:-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...