Gå til innhold

Lar dere ungene deres spise mat med kunstige søtningsstoffer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja for jeg har tenkt litt på dette, leste vel i mai en tråd om ungene fikk is hver dag når det var så varmt. mange skrev at de førs fun light for å kunne gi is,samtidig som de kuttet ut sukkeret. i den senere tid har jeg lest en del om at det er farlig med kunstige søtningsstoffer da man lurer bukspyttkjertelen. Til slutt vil denne være helt på tur og det kan resultere i diabetes. Helsesektoren forventer en eksplosjon i diabetes om noen år nettopp på grunn av dette...

og så har jeg tenkt litt, jeg er vokst opp med brød og syltetøy -med sukker i, vi drakk vann til middag, hadde poteter HVER dag unntatt fredag og lørdag. da hadde vi gryteretter og pizza. fikk av og til saft til middag, men som regel kun på søndagene ,men melk til frokost og kvelds. Kunne da drikke så mye melk vi ville. Fikk snop kun på lørdagene. Ingen i min familie ble overvektig før vi ble voksne og flyttet ut. nå skal man ikke spise poteter og ris, ikke ha sukker, Nå er jo alt farlig!!!!!

Annonse

Jeg vil bare si at delvis herdet vegetabilsk olje er rene giften sier mannen min. Herdet vegtetabilsk olje er jo bare mettet fett, som er den mest usunne fett typen. Jeg har ikke undersøkt dette selv, da mannen har lest en del om dette på nett og jeg stoler på han. Så jeg prøver å unngå delvis herdet og herdet vegetebilsk olje også. Da det bare kan stå herdet, selv om det er delvis. Dette finnes mye av i kjeks.... kjipt, da jeg selv er glad i kjeks av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...