Gå til innhold

Make-up allergi?! blir gaaal

Anbefalte innlegg

Har noen av dere opplevd allergi i svangerskapet?

Like etter jeg ble gravid fikk jeg plutselig make-up allergi!! (aldri hatt det tidligere). Mascara går, men kan ikke ha noe på huden som øyenskygge, pudder, brunkrem ol. Da begynner jeg å klø og få utslett!

Var på fest i går, og sminket meg litt for trodde det var i ferd med å gå over. På slutten av kvelden ble jeg nesten desperat etter å komme hjem og vaske av meg sminka. Og det var en lettelse å endelig få gjort det. Men jeg har våknet kjempe mange ganger i natt av at jeg har klødd i ansiktet (mest rundt munn og nese). OG DET KLØR ENDA!!!

Jeg blir sprø!! Noen som vet om noe som hjelper?

Noe som har opplevd noe lignende??

Hilsen fortvilet :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5589649-make-up-allergi-blir-gaaal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hørt om en del som opplever å få allergier i svangerskapet ja.

selv har jeg fått melkeallergi (som jeg hadde da jeg var lita), men legen min sier at det sikkert går over når pia min kommer ut:)

er allergiker til vanlig også, (pollen, katt, støvmidd, sterkt parfymerte produkter, and the list just goes on..)og det eneste som hjelper på meg er allergi tabletter. men det må du snakke med legen din om å få. for de de selger uten resept på appoteket skal vel ikke gravide bruke. Jeg har en type som heter polaramin, og den er ikke farlig å bruke når man er gravid.

er jo ikke sikkert legen din syns det er nødvendig å skrive ut noe heller, sminke er jo noe en kan unngå å bruke om man reagerer allergisk på det.. er opp til legen egentlig..

selv bruker jeg å legge et kaldt klede over området der det klør vist det blir for ille. det lindrer godt..

Takk for svar :)

Jo det hjalp godt å legge en kald klut over klø-området i natt.

Men våknet etter ikke lenge da kluten ikke var kald lenger..så måtte opp å fukte den igjen...og igjen....og igjen...

Skal til legen til uken så skal prate med han om det da.

Tenkte bare om det er noe som hjelper inntil da. Noen kremer el?

Lite pent med utslett i ansiktet :(

Skal IKKE bruke sminke mer vet jeg jeg!!

hm.. ja, det er lit plagsomt å skulle fukte kluten gjennom hele natten..

sitter å grubler for å komme på noe en kan smøre på, men kommer ikke på noen ting.. skjønner problemet med utslett i ansiktet.. spesielt trivelig når man ikke kan dekke over det verste med sminke heller;P

kanskje kan du gå på appoteket å spørre i morgen.. kortison krem kanskje.. en sånn resept fri en.. er det eneste jeg kommer på, men vet ikke hvordan det er å bruke den i ansiktet.. spør på appoteket du, der vet de sikkert råd:)

Jeg ble allergisk mot et tilsetningsstoff som er i sminke, kremer olign like etter fødselen, viktig å fjerne sminken nøye etter bruk, du kan bruke mild kortison på utslettet, men ikke på øyet tror jeg(tror det finnes egen kortison til øyet)

Det finnes egen sminke serie for allergikere, men du bør gå til hudlege og få testet hvilket stoff det er du ikke tåler, hva med aloe vera gele? det demper kløe og slike utslett..

Jeg er kjempeallergiskt mot mye rart, og reagerer også på en del sminke. Siden du har reagert på noe, ville jeg ikke hatt på krem av noe slag uten å snakke med lege først.

Når det kommer til sminke, kan det vært lurt å kjøpe noe "skikkelig" sminke (om du har brukt "billig" sminke). Noen merker er veldig allergivennlige, forhør deg på et parfymeri. Kan også være lurt å teste produktene ut på underarmen eller no slikt først, der har vi veldig tynn hud, se om det går bra.

Ikke bruk annen krem enn spesiell øyekrem rundt øyet, de har noen fine produkter på apoteket som ikke er så dyre... (De på parfymeriet er som regel grisedyre).

IKKE putt hva som helst med kortison i ansiktet, du kan få noe som heter locoid ellerno slikt av legen (reseptbelagt) til bruk i ansikt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...