birma og tredjemann Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Kjøpte oss sprinkelseng på Ikea for et par dager siden. Rett etter at vi hadde kjøpt den oppdaget jeg at Ikea ikke følger standarden for mål på sengen. Synes dere som har kjøpt senga at det har vært et problem? Regner med at vi kun kan kjøpe madrass, laken og sprinkelbeskytter på Ikea. Er dette gode produkter? Tenker da spesielt på madrassen. Syns dere senga har vært for smal når ungen har blitt større?
Lille Sprell og meg Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Hei du, jeg har ikke kjøpt denne sengen, men jeg kan informere deg at IKEA kom ut best i en madrasstest som ble gjennomført for noen måneder tilbake. De konkurrerte mot SVANE & andre eksklusive madrasser, og kom definitiv best ut;-) Sånn at billig er ikke alltid dårligst..
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 Tror ikke madrassen er så veldig forskjellig, men barnedynen derimot.
72mod - gutt 11.okt, Stavanger Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Det er forskjell 5 cm i bredden og 10 i lengden, mener jeg å huske at det var. Og det er nok til at madrasser ikke kan brukes om hverandre, men synes også å huske at en får kjøpt tilsvarende størrelser i andre butikker, men ikke garantert.
minas'81&lillegull;) Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 JYSK selger madrasser osm passer ikea senger, visstnok.
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 22. juli 2006 #6 Skrevet 22. juli 2006 hvilken ikea madrass kom best ut i test :)
mie84 Skrevet 25. juli 2006 #7 Skrevet 25. juli 2006 Har også sett på en seng på ikea, målene på sprinkelsengmadrassene til ikea er 55+112 (passer til ikea sengene) Mens babyshop, rudo og alle disse har madrassmål 55+115 Dermed er disse madrassene litt for store til ikea sengene.. Men jeg tror også madrassene til ikea er helt ok, kjøper bare den dyreste madrassene de har
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #8 Skrevet 27. juli 2006 ikea har annerledes størrelser på ALLE seng fin måte å få folk til å kjøpe madrasser etc der også
Lilla78 Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Jeg tar frem denne tråden igjen, jeg - for nå har de nye senger på IKEA med standard mål 120*60 cm. MEN - de har de ikke på lager ennå, og vet ikke når de får de inn. Vi kunne tenke oss en seng herfra for å ikke bruke så mye penger på seng, men det ser jo ut som vi muligens må skaffe en fra et annet sted..
nungo Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 Vi har hatt seng fra IKEA til snuppa vår - veldig fornøyd med den, da den er litt mindre og dermed tar litt mindre plass i et lite soverom. Vi kjøpte også madrass fra IKEA (husker ikke navn men var skumgummi til rundt 100,- kr. tror jeg). Den har vi vært godt fornøyd med. Enkel å vaske om uheldet skulle være ute. Små babyer veier jo lite så det er ikke nødvendigvis behov for å investere i en skikkelig dyr madrass. Desuten anbefales det jo ikke å arve/gjenbruke madrasser, så til IKEA pris går det an å bytte ut madrassen når nestemann skal bruke den.
nungo Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Syens forresten ikke sengen ble for smal eller kort. Jenta vår lå i den til hun var 3 år uten problemer.
LivLaga Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Noen som vet om de to modellene ellers er like? Jeg ser at man kan felle ned og også ta helt bort den ene siden av sengen på sprinkelsengen som nå har 120x60-mål. Er dette også tilfellet for den forrige versjonen som måler 115x55? Lurer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå