Beth84g Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Noen som hvet hvor lang tid dette tar ca? Får antageligvis modnings gel på Tirsdag. Er det sånn at jeg kan reise hjem fram til riene begynner? Bor 5 min unna sykehuset...
Gjest Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 jeg fikk ikke lov å reise, for de tar ctg registrering hver time. og firdi du bør ligge da pillen/geleen ellers renner ut igjen. bor også veldig nærme. jeg måtte ha to piller, men 6 timers mellomrom. det var et par timer etter den andre at jeg begynte kjenne sammentrekningene.
Beth84g Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2006 De sier at riene blir kraftigere og vondere hvis en blir satt i gang... vet du om det stemmer? Synes du det var veldig vondt å bli satt i gang?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Hei! Min første fødsel ble satt i gang med modningsgele. Etter at de hadde satt geleen, måtte jeg ligge (for at den ikke skulle skli ut igjen), og de tok også CTG ganske lenge rett etterpå. Hvor lang tid det tar før det skjer noe, er nesten umulig å si tror jeg. Har hørt at det kan skje temmelig fort, eller ta flere dager. Tviler på at du får lov til å reise hjem igjen hvis de først setter deg igang, det var i alle fall uaktuelt da jeg fødte. Hos meg begynte ordentlige rier ca 7 timer etter første modningskur, gutten var født 18 timer etter første modningskur. (Men det gikk myyye fortere enn de trodde!!) Hvor lang tid det tar, er sikkert også avhengig av hvor moden du er. Kan jeg spørre om hvorfor du settes igang? Lykke til i hvert fall!!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 Spm var ikke til meg, men jeg svarer likevel jeg :-) Vondt? Ja! Men det er vel de aller fleste fødsler... Har ikke noe annet å sammenligne med, så om det er "verre" enn å komme igang av seg selv. Det er jo i hvert fall positivt at man blir fulgt godt opp på sykehuset :-)
Gjest Skrevet 9. juli 2006 #6 Skrevet 9. juli 2006 jeg har jo inget åsammenligne med siden det var min første fødsel. men ja, riene blir "kunstige", kjemiske på en måte som jm beskriver det. pausene kan også bli kortere og smertene oppleves som mer intensive. jeg gikk gjennom hele sulamitten siden jeg ikke var moden i det hele tatt. fikk piller, vannet ble tatt, drypp og epidural med påføljende vaakumforløsning. så jeg kan ikke si annet enn at det var tøft. så er det også mange som ikke opplever det som noe annerledes, og som ikek har mer vondt. det er nok veldig individuelt! anbefaler at du snakker mye med jm, at de forteller hva de gjør hele tiden og at du får komme med ønsker så langt det er mulig! kontrollen mistet jeg en eller annen gang på veien, og denne fødselen har jeg bestemt meg for at JEG skal ha kontroll, ikke jm og lege! lykke til, hvis du går inn i det med en god innstilling går det som oftest helt fint:-)
Beth84g Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2006 Venter en stor unge. Var på ul og fikk estimert vekt til 4100 for to uker siden. Siden jeg er lita selv kan det fort bli komplikasjoner om jeg skal gå til termin og få en 5 kg plugg.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #8 Skrevet 9. juli 2006 Må bare si meg enig i dette siste mumutroll sier. Spør og grav, sørg for at de informerer deg skikkelig, og si klart i fra om hva du ønsker. Greit å føle at man har litt kontroll selv også :-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #9 Skrevet 9. juli 2006 OK. Vil bare nevne at det ikke er alltid de treffer på denne vektestimeringen.... Min ble anslått til i hvert fall 4,5 kg, men var bare 3,6 :-) Lykke til i hvert fall da!
Beth84g Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. juli 2006 Ja de sier det, men har ett sf mål på 41 så det tyder jo på at hu er stor. Men det kan jo være mye fostervann og. Takk for svar og lykkeønskninger Ut kommer a uansett hvor lang tid det tar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå