Gå til innhold

Usj,nå ble jeg kvalm... Inne på gutt eller jente? forumet, er det folk som...


Fjerdemann på vei

Anbefalte innlegg

..sier de ville tatt abort hvis de var gravide, og babyen hadde "feil" kjønn! Det er helt greit å ønske seg litt av hvert, det gjør jeg også(Selv om hvis jeg bare fikk gutter, hadde de vært kjempevelkomne de også), men å ta abort hvis det viser seg at babyen i magen er en gutt istedet for en jente, nei vet du hva? Går det virkelig ann?

 

(Vet jo at i teorien ville de jo aldri få det til, fordi de ikke ville fått vite kjønnet så tidlig, og aldri (Takk og lov) ville fått innvilget sen abort på grunnlag av feil kjønn, men bare å kunne tenke det...)

 

Men det var flere som tenker på å sette inn ferdig befruktet egg med rett kjønn, det er kanskje en ting, selv om jeg synes det er ekstremt det også. (Men jeg vet noen som gjorde det, men det var på medisinsk grunnlag..)

 

Synes dere dette er "greit"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke. Synes det er helt forkastelig. Det er vel naturlig å ønske seg et barn av hvert kjønn, men i det hele tatt å tenke i de baner. Merker jeg blir provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele tråden nå, og jeg opplevde for første gang skikkelig kvalme i svangerskapet mitt.... FYSJ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan ikke fatte det går ann. Som hun ene skrev, at hun ikke kunne orke en gutt til. TEnk hvis noen gang guttene hennes får høre det, mon tro om de vil føle seg elsket? Selv om hun skriver at hun ikke ville byttet de bort, virker det ikke helt bra, synes jeg... Hadde jeg visst at moren min sa hun ikke hadde ORKET en jente til, tror jeg jeg hadde gått å lurt på hva som var galt med oss, siden det var så uutholdelig med jenter... (Hun har 5 jenter...) (Men nå har hun aldri sagt det da, tror hun er veldig fornøyd med de hun har)

 

Nei, blir skikkelig provosert over at folk kan ta så lett på det å bli gravid, og så bare fjerne det hvis det hadde vært feil kjønn.

 

Men jeg synes egentlig det er ganske så forkastelig å skulle betale 100.000 for å få satt inn et ferdig befruktet egg med "rett" kjønn også. Så lenge det ikke er av medisinske grunner..

 

Jeg håper aldri det blir vanlig med et sånt "sorterings-samfunn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader de skal være takknemlige for at de er blitt gravide i det hele tatt og enig med ei som skrev her, kanskje de ikke burde hatt barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neify altså!! værlad for at en kan bli gravid i det hele tatt!!!!

jeg har en sønn og håper dette blir en jente men om det blir en gutt så skal skal han elskes like masse!!!! en kan ønske seg både det ene og det andre men en skal være glad for det en får!!!

SOM DE SIER : HVIS DU IKKE KAN FÅ DEN DU ELSKER, SÅ ELSK DEN DU FÅR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren! Måtte jo lese den tråden. At folk ikke kan være fornøyde?!! Det er er ganske så egoistisk! Og jaggu skal de være fornøyd bare de KAN få barn!!!!b Åååå.. enkelte mennesker gjør en så trist langt inni hjerte altså!

Vet helt ærlig ikke om jeg kunne støttet f.eks. et vennepar som hadde fortalt om et slikt ønske, og hva de hadde vært villige til å gjøre for det..

Ta abort pga feil kjønn på barnet, herregud.. du begynner å lure på hva folk tenker med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om kvinner som abolutt ønsker seg ei jente...jente fikk de, men med stekt funksjonshemming....det er nesten litt slik at tenker at det var bra for slike mennesker. om jeg skulle få 3 gutter (har 1 fra før, ønsker meg 3 barn) så ja vel...bare de er sunne og friske så hva gjør vel det... OK jeg får aldri pynte opp babyen min med kjole og sløyfer, men jeg har 3 sterke sønner som kan hjelpe meg med tunge ting senere i livet. Male hus, tapetsere, klippe plen, skifte dekk osv - nå sier jeg IKKE at ikke døtre kan hjelpe til med slike ting, men for å trekke frem det positive!

 

Siden er er i de bichy hjørnet i dag signerer jeg anonym...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at dem får det til. Når jeg var på tidlig ultralyd med min nr 3, fikk jeg ikke vite kjønnet fordi det ikke var gått 12 uker ennå. Nettopp av den grunn at ikke folk skal få ta abort pga kjønn.

Synes det er helt forkastelig at noen tenker sånn. De er heldige som blir gravide i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...