Only Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Even åler seg frem som en rakett over gulvet og når han ser meg blir farten enda større og da kommer det lyder som er klare og jeg mener han sier mamma, mamma. Er det for tidlig nå eller er det mulig? Er det bare jeg som ønsker det?
Gjest Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 jenta til ei venninne av meg sier helt klart mammammammam...blir mer slik da: mam-mam-mam... hun er født 10.des 05 så det er nok mulig:)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 lukas sier pap-pap-pap og mamamama....sikkert ikke bevist..hermer nok etter oss når vi sier det.... men det er jo unger som snakker tidlig så det kan jo være han sier det...
Dua :o) Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 En gutt jeg er gudmor på sa også mamma og pappa tidlig, hvor bevist det var vet jeg ikke, men han sa det og det var jo gøy! Det er jo kjempe morro da. De hermer jo, men bare det at de har lyder som er så like det som vi sier er jo kjempe gøy! nyt det gleder meg jeg også
willow Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 det går i mamamamamama her om dagen også.. men vet ikke om det bare er en gøy lyd å lage! men vi kan jo "leke" ar han sier mamma! det slenger forsåvidt et papapapa inni mellom også..
prekæs Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Er helt sikker på at min sønn sier mamma og pappa og det har han gjort noen uker. Det er tidlig, men ikke umulig. Han bruker ordene når han ser oss og vil ha oppmerksomhet.
hønsa Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 Det er jo helt etter skjema at barnet ditt på 7 mnd sier mamamama og evt. papapapapa (bababababa). Det er dette som kalles babling, og at barnet eksperimenterer med lyder. Det BETYR nok desverre ikke noe ennå, men om ikke lenge vil det gjøre det. Prøv å spørre: "hvor er pappa?" Og sannsynligvis vil han se på/peke på pappa når han er 10-11 mnd, kanskje? Det er jo ikke tilfeldig, heller, at de fleste av verdens språk har ganske like ord for nettopp mamma og pappa - for dette er det babyene som har funnet ordene for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå