Gå til innhold

Sinnsykt kvalm - også nå!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ugggh og blæh! Humøret er ikke akkurat strålende nå - har akkurat våkna fra min 3. natt med en aldeles j.. kvalme. Begynte natt til fredag, regnet det som å være min tur med omgangssyka, som hele min resterende familie hadde i uka som gikk . Kan jo selvsagt være det, men jeg er nå våkna og er urkvalm - på tredje dagen!! Problemet blir ikke mindre av at jeg har diabetes og er avhengig av å klare å ta inn og holde på maten for å unngå store følinger/ insulinsjokk (lavt blodsukker, under 4 mmol/l). Har foreløbig gått på et vis, har overlevd på noen afipran jeg fikk på sykehuset tidligere i vinter, men nå har jeg bare en igjen.. Skrekk og gru, kjenner jeg blir enda mer stressa av tanken på å forsøke å presse i seg mat - uten kvalmedempende innabords!!! Huff, den tid og den sorg..

Har som plan a å legge meg nedpå litt snart, når kvalmen er litt mer på retur og så sove bort noen timer av denne dagen. (Regner, så det gjør ingenting..:P) Burde vel egentlig, og kjenner at det hadde jammen vært godt, med en tur ute i skogen i regnet, men samtidig.. Energien er ikke akkurat på topp etter tre dager med minimalt matinntak.

Trøster meg med sparkene fra den lille astronauten inni magen min, er krumspring der i gården på tross av moderskipets noe lurvete form. Og, igjen, all ære til de av dere (oss) som har slitt med svangerskapskvalme underveis, jeg bøyer meg i støvet for at dere har holdt ut dag ut og dag inn..! Og, helt til slutt, nesten.. - Er det noen som har opplevd å bare være kvalm i slutten av svangerskapet??? (Er nå i mine siste to mnd, og tenker med skrekk på to laaaange, kvalme måneder...)

Nå, helt til slutt, sorry å spre kvalme (rett og slett!!) her inne, men det var bare utrolig godt å få det ut.

Køyer snart og håper på en snarlig bedring!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Sist hadde jeg kvalme HELE svangerskapet og det er ikke gøy på slutten, da det uansett føles som alt er oppi halsen!

Fikk reisesyketabletter av legen, det hjalp ikke på meg, men kanskje et tips til deg? Måtte bevege meg utrolig sakte og forsiktig, følte meg som en snegle :-D

Ikke så mye trøst kanskje, men felles skjebne.....

Denne gangen har jeg ikke vært kvalm en eneste dag av svangerskapet! *bank i bord*

Lykke til og håper det er omgangssyken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...