Gå til innhold

Hvor tidlig kan/bør man dra på tidlig ul?


Marimekko ♥2 gutter♥

Anbefalte innlegg

Vi driver og vurderer om vi skal dra på tidlig ul, men hvor tidlig er det egentlig noen vits i å dra? Vil jo gjerne se hjerte slå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi så hjertet slå da vi var på UL ved 5+6.

Men.. det var veldig tidlig, var ikke sikkert at de klarte å finne det - men det gjorde de da.

Vil råde deg til å vente litt lenger, ellers kan du fort bli mer usikker enn sikker - for det er mange som ikke får se hjertet så tidlig, men som likevel har helt normale svangerskap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 7 og uke 8 sist (pga blødninger i uke 7) og i uke 7 fant de bare fostersekken, ikke fosteret, så jeg fikk besljed om at fosteret kanskje var dødt og fikk time til ny UL uken etterpå. Det var en av de tøffeste ukene i mitt liv, men UL i uke 8 viste et lite foster med hjerte som slo! :-) Så jeg vil i utgangspunktet ikke anbefale noen å dra på UL altfor tidlig heller. Hva med rundt uke 10-12? Da vil den lille antagelig bevege seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be legen din om h`n kan høre hjertelyden - du trenger vel nødvendigvis ikke ul for d.

Jeg var på ul - viste seg at jeg var 9+3 da. D var liksom ikke så mye å se - fosteret var bare 3,5 cm, så fikk liksom ikke noe følelse av en baby... Men fikk bekreftet at lt var i orden - og det er jo deilig ja...

Nå lå mit lille under langt bak da - kanskje han kunne vist meg mer om det lå lengre framme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...