Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om det er sånn at de 6 ukene som er til pappaperm faller bort om han ikke tar de? hvis jeg velger 80 prosent og samboeren tar 4 uker, får jeg da de 2 siste ukene eller detter de bare bort.

så 53 uker permisjon er egentlig bare 47 for min del åsså er de siste 6 pappan sine uansett om han ta eller ikke? sannelig ikke lett å bli klok på dette.

Skrevet

Totalt er det 54 uker permisjon. Pappan skal ha 6 uker, så da har du igjen 48 uker. 3 uker skal tas før termin, (hvis ikke faller disse bort), så etter termin har du da igjen 45 uker! Hvis pappan ikke tar ut disse 6 ukene, så faller dem bort! Du må iallefall ha en veeeldig god grunn til hvorfor du skal ha dem hvis ikke! ;)

Skrevet

Totalt er det 54 uker. tre uker før og 6 uker etter fødselen må du ta, hvis ikke faller de bort. 6 uker må far ta ellers faller de bort. Resten kan fordeles mellom dere som dere vil.

Det finnes noen untak for å kunne overføre permisjon, men da skal dere ha veldig gode grunner.

Skrevet

okei... takk for svar.. ble litt klokere nå... sannelig ikke lett å følge med på alt dette. =)

Skrevet

jeg trodde det var 53 eller 43 uker permisjon jeg, med 5 uker til pappan. står hvertfall på trygdekontoret sine nettsider. blir helt forvirra jeg..

Skrevet

Fra 1. juli 2006 er pappapermen utvidet til 6 uker.

Skrevet

nei, jeg har visst helt feil jeg. det er 54 eller 44 uker permisjon, med 6 til pappan. og det er jo bra! :)

Skrevet

MEN pappaen får kun permisjon hvis mammaen har jobbet i minst 50% stilling!

Skrevet

Eller... hvis mamman går tilbake til skole eller ut i full jobb! ;)

Skrevet

Dette gjelder for barn født etter 1.juli. Er barnet født før 1. juli får pappan 5 uker!!!

Skrevet

Kan mammaen ha ulønnet permisjon samtidig som pappan tar ut sin permisjon?

Skrevet

Tror det skal vær mulig ja.. men er ikke heeeelt sikker!! Men forstår ikke hvorfor ikke det skal gå an!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...