zitapus Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 Grunnet liten plass på badet hadde jeg tenkt å ha stelleplass på vaskemaskinen og så hadde jeg tenkt å lage en liten ordning med det meste jeg trenger når jeg skal skifte bleie. Sy noe som jeg kan henge på døra med flere lommer i forskjellige størrelser for det som trengs ved bleieskift. Håper dere skjønner hva jeg mener. Problemet er at jeg venter 1. mann (eller dame) og jeg vet ikke helt hva som trengs ved stellebordet, kommer bare på bleier og salve. Kan dere erfarne gi meg noen tips?
Winterlady Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 Er uerfaren selv, men kluter, håndkle og vaskeservietter? Og kanskje talkum om man bruker det enda..?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 Bleier Kluter Våtservietter Små håndklær/gasskluter til å legge under rumpa ved bæsj Inotyol sårsalve Ellers er det greit å ha lett tilgjengelig på badet: Rumpetermometer og/eller øretermometer Dentinox Stikkpiller Olje Kanskje fuktighetskrem?
Sessa ruger igjen... Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Er førstegangs selv, men har tenkt leeeenge på hva jeg mener er nødvendig og kommet frem til følgende: -Bleier -Kluter -Sinksalve eller annen salve for belieutslett/sår rumpe -Stelle håndkle og et annet håndkle eller gasbleier til å ha under rumpa når du steller så du slipper å bytte stellehåndkle hele tiden -Olje eller fuktighetskrem hvis babyen har tørr hud Ellers så kan det jo være greit å ha: -mild såpe eller olje som du kan bruke hvis det er noe skitt som sitter skikkelig -olje til badevann (dette er ingen nødvendighet i og med at de ikke ligger i badevannet så lenge at huden blir tørr) -evt. en babyshampo hvis du får et barn med MYE hår. Husk at en baby trenger lite produkter egentlig. Vann holder stort sett i massevis. Tror det er greit å gjøre det så enkelt som mulig for en selv rundt stellebordet. Hvis du har vask i nærheten kan du ofte holde babyen under og skylle rumpa i stedet for å vaske med klut. Ellers så kan jeg jo si at jeg har kjøpt en serie fra helsekosten som heter lavera som jeg synes virker lovende. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå