Gå til innhold

"Jeg vil i armene dine" - Lillegutt (2 1/2 år)


Doubichou

Anbefalte innlegg

"Mamma er sliten"

"Mamma har vondt i ryggen"

"Du er jo en stor gutt, du kan jo gå!"

 

Lillegutt (2 1/2 år) veier tross alt 14 kilo, og selv om magen ikke er det store hinderet enda, så er det tungt å drive å 'heise' på

Men ... ingenting funker, jo mer jeg nekter, jo mer vil han i armene mine. Er litt redd for at han allerede nå skal forbinde babyen ankomst som noe negativt.

 

Hvordan takler dere som venter andremann dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn på 17mnd har også blitt veldig mammadalt den siste tiden. A.o.t. er bare jeg bra nok og han skal opp på armen. Det er ikke noe problem for meg enda (bare 5+3), men det kan jo bli det. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg løfter han opp i løpet av en dag.

Prøver å sitte mye sammen med han i sofaen/på gulvet. Vi leser bøker, leker og koser oss. Prøver å få han til å komme bort til meg i stedet for å måtte løfte han hele tiden. Prøver også å leie han i stedet for å løfte, men det funker dårlig. Han er jo ganske liten enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal helst baeres opp trappa og naar vi er ute og gaar tur i byen osv. Naar det er graat om natta, saa faar han kos av mamma, men naa setter jeg meg i stolen paa rommet sammen med han, og da sier han: "Du skal staa for aa kose, mamma!".

Hmmm ... vi faar heller se hvordan dette her gaar med tiden, vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei lita tuppe på 2 år og 3mnd, og det er ikke så greit å få forklart at mamma holder på å besvime pga blodtrykksfall og spying og sånt... jeg prøver så godt jeg kan å holde meg blid og mamma-koselig, og er veldig flink til å ta meg pauser på kveldene for å hente meg inn igjen. Heldigvis er lillejenta såpass at hun klatrer selv oppi sofaen og sånt, og er veldig flink til å aktivisere seg selv, trives med dokkene sine.

 

Vi har hele veien prøvd å gjøre dette med babyen til en positiv ting. Hun skal bli storesøster, hun skal få lov til å hjelpe, har fått konkrete oppgaver til babyen kommer, blant annet skal hun hente bleier, og få vaske babyen i fjeset med klut (hennes egen ide faktisk). Dette gjør det kanskje lettere for henne å takle at mamma er mer sliten enn vanlig... Hun kommer ofte bort til meg og skal vaske babyen og slikt :) hehe... tar en våtserviett og vasker magen, og gir babyen en kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Hun hoeres ut som ei skikkelig kose-jente! ;o)

Jeg har faktisk ikke sagt noe til Lillegutt enda ... alle sier at det er for tidlig, at det blir for lenge for han aa vente. Paa loerdag gikk jeg til innkjoep av boeker som forklarer litt om stor mamma-mage og saant, saa skal vi lese disse sammen foerst og etterpaa kanskje skjoenner han mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...