Gå til innhold

Hvorfor løsner morkaken? Og hvordan merkes det? Er det pga stress/tunge løft eller kan det komme helt uten videre?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er bekymret for dette, da jeg er i en jobb med ganske tunge løft (20 kg en del ganger om dagen).. Har hørt noe om at morkaken kan løsne ved tunge løft, men jordmor sa jeg bare skulle lytte til kroppen. Jeg har vært igjennom et komplisert svangerskap før, hvor det endte i hastekeisersnitt i uke 32 (gikk helt fint da, men alt for lite fostervann)... Så jeg er litt småbekymret for dette... noen med erfaring? Andre som løfter tungt?

Fortsetter under...

Hei. Morkaka mi løsna når jeg skulle ha tredjemann. Jeg var da 34 uker på vei. Jeg satt på en benf ute i sola. Lå på obs.avd i trondheim. Skulle gå inn igjen da morkaka løsna. Store blødninger. Besvimte i heisen på vei opp til avdelinga. Ikke smerter. Mamma var heldigvis sammen meg. Gutten ble forløst med hastekeisersnitt.

Jeg fikk høre etterpå at det er bare sånn som skjer noen ganger. Den løsner før fødsel istedenfor etter. Har hørt nå når jeg venter nr 4 at det kan ha sammenheng med høyt blodtrykk.

Jeg jobber på småbarnsavd. i bhg og løfter hver dag. Det var ikke farlig sa legen på sykehuset.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...