Gå til innhold

Bringebærkapsler og underlivssalve???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kan noen forklare meg hva det er med disse produktene?

Jeg er 2. gangsfødene, men det er snart 10 år siden sist og nå føler jeg meg helt bortreist her......

Er dette noe jeg burde begynne med også ?

Er 29 år og 36 uker på vei med ny prins....

Videoannonse
Annonse
Gjest Frantic
Skrevet

Hei!

Ja, det er visst hele tiden noe nytt å lære! Er i uke 35 med tredje, og jeg har ikke brukt noen av delene med de to andre. Men denne gangen har jeg begynt med bringebærkapsler for en uke siden. Det sies at det skal hjelpe med modningen, og kan begynne å taes 2-3 mnd før termin. Hadde kjempegod effekt med modningsakupunktur med nr 2, og skal ta dette i tillegg med start 3 uker før termin.

Når det gjelder smøring og tøying av mellomkjøttet har ikke jeg gjort dette før, og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller. Har ikke revnet noe spesielt med de to første til tross for store gutter :-)

Så dette er jo valg en bare må ta selv :-) Lykke til!

Skrevet

okii.....jeg tror jeg må få det inn med teskje jeg.....bringebær for modning ? Slik at man ikke går over tiden ?? eller ?

Og olje så man ikke revner ?

Virker sikkert litt dum nå, men ja, det er masse nytt å lære :o)

Gjest Frantic
Skrevet

Modning vil vel ikke nødvendigvis si at en ikke går over tiden, men en kan få en raskere og greiere fødsel da livmoren og livmorhalsen har hatt effekt av både akupunktur og bringebærkaspler til å modnes over tid. Jeg hadde en litt komplisert fødsel med førstemann, og pga av at andremann var større ble jeg anbefalt å bruke modningsakupunktur. Hadde 3 behandlinger før fødselen, og hadde en fantastisk god fødselsopplevelse! Tok bare 3,5 timer fra første ri til babyen var født - dro kanskje litt sent til sykehsuet, så det holdt på å bli fødsel i bilen - kom inn på sykeshuet med full åpning og gutten var født under 10 min etter innkomst. I forkant hadde jeg hatt smårier som kom og gikk fra jeg begynte med modningsakupunkturen, og tror fødslen gikk så fort når den først satte igang fordi det hadde modnet seg over tid i forkant. Så modningsakupunktur har jeg allerede bestilt også denne gangen :-)

Det sies at olje kan gjøre at en unngår revning, men jeg har hørt så forskjellige resultater både med og uten, så her er jeg mer i tvil.......

Skrevet

Bringebærkapsler for modning er nytt for meg også. Jeg aner ikke om noen av disse tingene virker. Jeg har fått et kjerringråd og det er å drikke litt te av bringebærblader de siste 6 ukene - dette skulle vistnok også være forebyggende i forhold til revning. Men om det virker det vet jeg ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...