Anonym bruker Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 Hvor mange skal/skal ikke bruke lammeskinn? Er litt usikker på det jeg. Hva er fordelene med det? Bare temperaturreguleringen?
gråmus med stor og liten baby Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 jeg skal bruke det, ser så deilig ut å ligge på,. ifølge mamman min elsket jeg mitt lammeskinn når jeg var baby.
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har kjøpt et lite lammeskinn til vogna og har planer om å kjøpe et større til å ha på gulvet etterhvert.... Har kjøpt det pga.temperaturreguleringen og fordi det er så mykt og godt....Tror det er helt herlig å ligge på for babyen:o)
mumi og lille Eirik :-) Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 Ull er selvrensende så det er rent,godt og naturlig. Skal helst ikke vaskes for mye,en kjøper en børste å bare grer det når det får noe på seg. Seff med untak av avføring da. Et annet tips jeg fikk i butikken er å ligge på det noen uker før babyen kommer for å få mamma lukt på det,da blir h*n fortrolig med det fortere. En kan bruke det overalt; sengen,vogna,lekegrinden,bilsete,gulvet.....like god effekt sommer som vinter..... Høres jeg frelst ut eller ...hi hi
2 søte Skrevet 8. juli 2006 #5 Skrevet 8. juli 2006 jeg har kjøpt som jeg skal bruke i vognen. det er MYE billigere og kjøpe det i sverige. betalte 269kr for mitt der.. det ser jo kjempe godt ut å ligge på da!
mammmamia ** Skrevet 8. juli 2006 #6 Skrevet 8. juli 2006 Vi har brukt det til lillesøster i 3 uker nå og hun har enda ikke vært skikkelig svett, så det er helt supert ) Og så mykt og godt å ligge på da..! Det eneste kjipe med det er at hun gulper mye, og vi tenkte ikke på å legge klut under hodet, så må jo vaske det en del og det er litt tungvint..! Men ellers er vi superfornøyd!
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #7 Skrevet 8. juli 2006 vet ikke helt jeg. Alle snakker om at det er temperatur regulerende. men da 1. mann var nyfødt, var det hetebølge og han svettet som en gris på lammeskinnet. derimot på vanlig madass med bommulls laken virket han kjøligere.... Men på vinteren fikk jeg bruk for skinnet igjen.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har ikke brukt det på sommeren (har ikke negative erfaringer med det, jeg har bare ikke prøvd). Men jeg kjøpte et lammeskinn før jeg fikk førstmann og tenkte at "i værste fall blir det brukt som pynt eller teppe på barnerommet". Men jeg har brukt det kjempemye, og ville aldri vært forruten. Nå er nr to på vei, og jeg vurderer om jeg klarer meg med "bare" ett, eller må ha ett til hver. Vi fikk april-baby forrige gang og jeg har bla brukt det til: - I vogna når han var nyfødt, og jeg syns det var for varmt med skinnpose. - Han lå på det på gulvet helt fra han ble født. Det er både varmt og mykt. - Til å sove på i senga når det er kaldt, og dyna blir sparket av. - Til å sitte på på akebrettet (det er ganske kaldt for de små når de sitter stille på vinteren). - Ha i bunnen av reisesenga for å få det mykere. - I sportsvogna når han ikke lenger brukte dyne eller ull-pose.
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #9 Skrevet 8. juli 2006 Peter sover på et lammeskinn fra Nøstebarn, og det skal garantert kjøpes et til mini og! Brukte det også i vognen da han var nyfødt.. han er veldig glad i "sauen" sin!
mamman til Håkon Skrevet 8. juli 2006 #10 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har kun et for å bruke når det er kaldt ute. For meg er det feil å bruke dette på sommeren. Bruker det under vår, høst og vinter. Under posen når det er veldig kaldt.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 9. juli 2006 #11 Skrevet 9. juli 2006 Jeg skal også bruke lammeskinn til min lille jente:)
babymaker skal ha en jente til Skrevet 9. juli 2006 #12 Skrevet 9. juli 2006 hvor kjøpte dere det? hva slags farge har det og hvor mye kostet det sånn ca?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 9. juli 2006 #13 Skrevet 9. juli 2006 De selger lammeskinn på babyshop og sikkert andre butikker av samme slag. Er litt usikker på hvor mye det koster jeg.. Kanksje en 1000 lapp eller litt mer eller mindre.. Har arvet jeg
Gjest Skrevet 9. juli 2006 #14 Skrevet 9. juli 2006 Jeg skal. Har kjøpt nøstebarn sitt, og det ser deilig ut. Jeg brukte ikke da jeg fikk Lisa, men hun klarte seg fint likevel hun:)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2006 #15 Skrevet 9. juli 2006 1000 kr syntes jeg hørtes helt horribelt ut. Jeg så lammeskinn på Jysk til 300 mener jeg. Ev sjekk Babysam. Tror altså man godt kan slippe å betale 1000 kr.
bee* Skrevet 9. juli 2006 #16 Skrevet 9. juli 2006 Til gutten min på 9 mnd hade vi sånn kort håra saue skinns pose i vogna. det var helt genialt! da hadde han pels rundt hele seg, vi trengte ikke ha så mye kle på han selv om vi var ute i -10 / -15 grader. Han elsker posen sin og gnur nesa inni pelsen og sovner, syns det ble litt varmt å bruke på sommeren men i vinter året er jeg helt handy kappa uten posen. Vurdere om jeg skal kjøpe ny til neste eller om neste skal arve store broren sn pose, de er nemli veldig dyre (2000).Men jeg anbefaler lammeskinns/saueskinns posene på det høyeste. Lille gutt var prematur også og følte seg veldig trygg i posen( vi hadde den i senga i begynnelsen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå