måkki Skrevet 8. juli 2006 #1 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei! Har "bare" prøvd aktivt i 6mnd nå, men begynner allerede å bli utålmodig.... Har enorm respekt for og sympati med dere som holdere det gående selv etter et år og lengre...... håper dere kan hjelpe meg som ikke er så inne på alt sammen. Når skal man begynne å tempe i syklusen og er det noen gode sider jeg kan lagre datan på?MÅ vite snart om jeg har eggløsning så derfor jeg ønsker det. Tempe hvor? Kan man oppsøke privat gynekolog for utredning eller lignende? Noen gode i Trondheim? Hva skjer evt hos en gynekolog? Hva koster det?(ikke at det er noe tema....prioritering.) Noen tips å gi meg og sambo? Føler meg helt idiot når jeg ser disse smp, men lar det stå til. Takknemlige for ALLE svar:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5585598-egentlig-ikke-sliter-endamen-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
susse Skrevet 8. juli 2006 #2 Del Skrevet 8. juli 2006 Ingen spørsmål er for dumme å stille. Vi har alle stilt de samme og flere til Kan ikke svare på alle spørsmålene dine men svarer på de jeg kan. * skal du tempe bør du gjøre det rektalt og om morgenen. * Vanligvis sier man at man skal ha prøvd i min. et år før man går til utredning hos gyn. Da det er helt normalt at det kan ta opptil et år å bli gravid. Men selvfølgelig kan du gå til privat gyn. *Vet ikke om noen i trodheim men se på f.eks. omnia eller volvat. Pleier å være kort ventetid på privat gyn *privat gyn pleier å ligge rundt 800-1000,- for en time. * Når man starter en utredning er det normalt å ta en rekke hormonblodprøver, vanlig GU + innevendig UL. Det bør også tas en sædprøve av samboeren din på en fertilitetsklinikk. Henvisning kan du få hos gyn eller fastlege. TIPS/RÅD: * du kan teste med el tester for å finne el. * Dere bør begge ta mulitvitaminer og omega3 eller tran. Sink og zelen er spesielt viktig for han (sæden) og folat er spesielt viktig for deg. * Dere bør bare ha sex annenhver dag og da bare en gang om dagen rundt el. Dette forde det tar litt tid å produsere gode sædceller. * Ellers er det dessverre bare å smøre seg med en god posjon med tålmodighet er jeg redd. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5585598-egentlig-ikke-sliter-endamen-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-5585755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 27. juli 2006 #3 Del Skrevet 27. juli 2006 Hedda26 skrev: Når skal man begynne å tempe i syklusen og er det noen gode sider jeg kan lagre datan på? Hei Hedda, Jeg temper oralt kl.syv hver morgen. Har et termometer som viser to desimaler og som lagrer siste temperatur, så jeg kan bare legge meg til å sove etterpå i helger og ferier. Man kan begynne når som helst å tempe, men det er greit å begynne på første dag mens. Jeg legger alt inn i min kalender på FF (Fertilityfriend.com) Etter det jeg har lest om BabyComp, så er det bare tull å blåse 6000 på det når FF kan gjøre jobben bedre og billigere (Jeg tror fullt medlemsskap koster 40 dollar i året, men man kan prøve en forenklet versjon gratis) I FF kan jeg sammenligne mine charts med flere tusen andres og etter mine valgte kriterier. Det tar noen halvtimer å komme inn i det, men etter en stund er man litt "hekta" ;-) Jeg dro til legen for å ta blodprøver i PP14 og fikk (vel, jeg maste meg til) henvisning til gynekolog og innvendig ultralyd. Jeg mener GU kostet 350. Man kan visst godt ha sex hver dag (om man orker det) hvis mannens svømmere er av bra kvalitet, sa en lege til meg. Det er visst bare om kvaliteten er nedsatt at det har noe for seg å spare på kruttet :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5585598-egentlig-ikke-sliter-endamen-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-5743346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirsty*2barnsmamma Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 Ja sex hver dag er helt greit det, men pass på at dere ikke blir slitne og når el endelig kommer orker dere ikke mere :-) Det har skjedd meg *ler* Det var en dansk studie som var gjort hvor menn leverte sædprøve hver dag, så de ejakulerte da hver dag. Og sæden sank litt i anntall, men aldri under det som er normalen. Så der er alltid nok sæd, med mindre man ikke er innenfor normalen in the first place da... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5585598-egentlig-ikke-sliter-endamen-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-5744022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå