Gå til innhold

Slutte snart

Anbefalte innlegg

Hei

Huff eg gruer meg til å slutte med røyken. Men samtidig vil eg det da eg veit hvor uheldig det er både for barnet og meg selv. Er gravid 7 uker nå og planlegg og slutte når ferien begynner. Har sluttet et par tre ganger før og holdt opp i 4-6 mnd. Problemet er de første 3 ukene da jeg bortimot grater non stop. Det er aldeles oversvømmelse for alt og ingenting. I tillegg blir jeg fjern og uten konsentrasjon. Eg kan ikke være på jobb i en slik tilstand og for derfor ødelegge ferien tenker jeg. Av hjelpemiddler har jeg prøvd Alan Carr boken (hjalp ikke), zyban(gjorde det bedre men gråt mye da og, plaster (gråter ustoppelig). Finnes det andre metoder som kan virke for meg? (bor langt unna hypnose tilbud). Andre med lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5585426-slutte-snart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarte å slutte når jeg var ca.6 uker på vei, det tok meg et par uker. Her er det jeg gjorde:

- Gikk over til xtra mild

- Kuttet ned til 7 røyk om dagen

- Delte opp røyken slik at jeg hadde to røykepauser pr. røyk

- Delte det deretter opp i tre pauser pr. røyk

- tilslutt hadde kroppen vendt seg av nikotinen så langsomt at jeg plutselig en dag glemt å røyke. Har ikke røykt siden, er nå 10+2 og har ikke kjent røykesug siden jeg sluttet.

Dette funket for meg, men det er jo individuelt hva som funker for folk. Bare husk at dette gjorde jeg over et par uker og ikke et par dager, slik at kroppen fikk vendt seg til den minskede mengden nikotin.

Uansett må du ha lykke til!!!

Det ordner seg for snille piker ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5585426-slutte-snart/#findComment-5599900
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...