Gå til innhold

Provera.......en ting til!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal du virkelig gå på provera tre sykluser på rad?

Nå har det seg slik at når man starter på provera må man være helt sikker på at du ikke er gravid da man ikke skal bruke det når man er gravid. Synes du skal snakke litt med gyn igjen om dette for etter at du nå får mensen etter endt provera vil du jo kunne få el og dermed bli gravid....

Progesteron nivået vil jo også kunne holde seg oppe en stund etter denne første kuren så litt rart at du ikke skal inn til blodprøver for å skjekke progesteron nivået ett stykke ute i den syklusen som kommer etter mensen.....

Prøver igjen..:o)

Det er legen min som har skrevet ut provera til meg, men det var egentlig bare for å få tilbake mensen! Men har jo prøvd litt i skjul på å bli gravid! Legen vet ikke om det da...Skal gå på provera i 10 dager, også få mensen.. telle meg frem til dag 14 i syklusen og så begynne på 10 nye tabletter.. dette skal jeg gjøre i 3 sykluser! Kansje det er best ¨å vente med prøvingen til jeg er ferdig med provera?? Siden det er for tidlig å teste på dag 14... Men nå er det jo ikke sikkert det klaffer i første pp heller da!

Klem

Tror faktisk jeg ville vært litt små skeptisk uten av det er konferert med gyn...

Det står nå forsåvidt i felleskatalogen hvordan det skal brukes men det brukes jo forskjellig ettersom hvilken grunntilstand man har. Og slike ting kan jo gyn mer om enn en fastlege...

Så jeg vet faktisk ikke hva jeg skal råde deg til...

Siden man ikke skal bruke dem dersom man er gravid. Så det vil vel egentlig si at hvis du gjennomfører dette med tre mnd må du bruke kondom i denne perioden for å være sikker

ok..jeg har ingen gyn å snakke med, siden det er fastlegen min som tar gu på meg! Men jeg får snakke med han, om hva jeg skal gjøre! Kan ihvertfall se om jeg får mensen først da! Kan jo bruke kondom da..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...