Gå til innhold

Har noen av dere mistet et barn og er gravid på nytt?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med følelsene og det å gå gravid igjen. Dette er mitt 4. svangerskap, har to levende barn på 2,5 og 5 år, men mistet et barn i sept 2004.. Var 24. uker på vei...

Jeg er så redd denne gangen, gruer meg til ultralyder, og knekker lett sammen.. vi fikk vite på ultralyd at noe var galt med datteren vår sist, vil ikke gå i detaljer, så de anbefalte å sette igang fødselen, og gi slipp på henne.. Det var grusomt. Trodde jeg taklet tapet bra, men redselen og frykten er ikke borte.... så langt er alt bra,er i 14.uke nå, men klarer liksom ikke helt å slippe gleden løs....

Er noen av dere i samme situasjon som meg?

Vil så gjerne vite hvordan dere evnt har det....

mvh

Fortsetter under...

Hei Magica*fra*tryll

Først slet vi med å bli gravid, men etter et års prøving var gleden stor da mensen endelig uteble,- dette er litt over et år siden....

Vi var gravid i nesten 12 uker da jeg ei natt fant blodspor på papiret etter å ha vært på do. Ble henvist til UL der de konstaterte at det ikke var tegn til liv lengere så det svangerskapet endte med MA og ei utskraping.

Etter tre mnd. uteble mensen igjen og lykken var stor da det viste seg at vi var gravid på nytt. Hadde gravidsymptomer som tretthet, kvalme og ømme bryster men var ellers i fin form. Denne gangen rakk vi å komme til uke 14 før jeg hadde en liten blødning, og jeg visste med en gang at noe var galt. Vi ble henvist til ny UL der de atter en gang konstaterte at det ikke var tegn til liv. Denne gangen ble jeg sendt hjem for at kroppen selv skulle ordne opp. Den naturlige måten var den beste ble jeg fortalt av en lege, fordi det var fare for infeksjon i livmora ved et kirurgisk inngrep. kroppen utstøtte fosteret etter et par dager med de følger at jeg blødde så mye i perioder at jeg ikke kunne annet enn å sitte på do eller i badekaret...

Etter ei uke var jeg på etterkontroll, og da fant de ut at det var såpass mye rester igjen i livmora at de likevel måtte ta ei utskraping,- med påfølgende betennelse og intensiv antibiotika behandling...

Nå er vi gravid i 11+5 uke, og for tredje gang på litt over et år. Vi var på UL i uke 9 og da så alt bra ut, og vi skal på ny UL i uke 12+4.

Er også nervøs før UL, men jeg syns det er mye bedre å vite enn å ikke vite.

Tør ikke slippe gleden over å være gravid løs enda...

Det er forferdelig å miste et barn, og frykten for at det skal skje igjen overskygger gleden over det å være gravid.

Var inne på Min historie og leste historier fra minnelunden der, og der står det hvordan andre familier har måttet takle det enorme tapet det er å miste et barn. veldig trist lesing, men det kan kanskje fungere som terapi for dem som har vært oppe i lignende situasjoner.

Ønsker deg lykke til og krysser fingre og tær for at alt går bra med deg og spiren i magen denne gangen!!!

Klemz

HEI

Så trist at du har mistet et av barna dine. jeg har også mistet et barn og er nå gravid igjen. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. jeg er medlem i et "lukket" forum som heter englesiden. com

jeg anbefaler deg på det varmeste og melde deg inn der. Forumets medlemmer har alle mistet et barn. Der inn er det også en egen tråd for de som er gravide igjen etter og ha mistet. der er ingen tanker eller følelser rare eller skammelige. På forsiden er det bilde av veldige mange " englebarn" dette kan kanskje hvirke litt kremmende men jeg lover deg at du ikke kommer til å angre om du melder deg inn. Det er helt gratis.

Stor klem

lykke til

Hei igjen.

Så trist å høre om deres historie, begge to.. ja, det er grusomt å miste et barn, uendelig smertefullt..

Men det er da godt vi er gravide igjen.. Litt betryggende at det ikke er bare meg som ikke klarer helt å slippe gleden løs, da er det jo en normal reaksjon jeg har...

Takk for svarene og tipset om siden.. jeg var medlem der en stund, men følte jeg måtte komme meg videre.. dette var jo helst med tanke på det å miste et barn.. kanskje jeg igjen melder meg inn og får "snakket" litt med andre som er gravide etter å ha mistet..

Tusen takk, og lykke lykke til videre til dere begge.

Varm klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...