Gå til innhold

1/2 cm livmorhals?? noen som kan hjelpe meg?


lykkelig gravid trønder t 23/3

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor på mandag.. Hun undersøkte meg nedentil og fant ut at jeg var modnet litt i "mormunnen" (er d noe som heter d?). Husker ikke hvilke ord hun brukte..... i allefall var d en 1/2 cm igjen av "et eller annet".. hun viste meg på bilde.. har sett på bilder i etterkant å funnet ut at d må være livmorhalsen hun snakket om... lurer på om noen har peiling på dette og kan forklare meg? 1/2 cm. gjen er d bra? forsto d på jordmora at d betydde at fødselen ikke kom med en gang, men at ting er i gang liksom.... har termin om 13 dager nå..... skal livmorhalsen åpne seg helt før selve riene og fødselen starter? for "åpningen" alle snakker om 2 cm, 6 cm....... 10cm (full åpning) osv. som skjer under selve fødselen det er vel åpningen inn til livmoren de da snakker om?

 

noen som har peiling?

 

setter stor pris på disse innleggene og svarene på terminklubben for juli... takker alle som skriver inn! =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror hun mente at mormunnen var begynt å bli kortere, det er et tegn på at ting modnes nedentil. Den skal bli helt avflatet når fødselen begynner, så det er et godt tegn det:-) Åpningen blir noe annet, det er åpningen inn til livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...