Gå til innhold

Blir uvaksinerte barn oftere og mer syke enn vaksinerte?

Anbefalte innlegg

Finnes det noen forskningsrapporter på dette? Har barna større sjanse for å bli syke dersom man velger å la være å vaksinere dem? Finnes det noen dokumentasjon på dette? Noen som har noe tips om hvor jeg evt kan finne det?

Fortsetter under...

Har du noen kilder å komme med? Husker du hvor du har lest det? Regner med at om uvaksinerte barn blir oftere og mer syke enn vaksinerte, ville det vært brukt som argument i kampen for massevaksinasjon. Det blir det altså ikke, men min erfaring er at det ofte er redslen for dette som skremmer mange skeptikere til allikevel å vaksinere barna sine.

Hvorvidt vaksiner har ført til autisme eller ei, kommer fram av flere undersøkelser. Ikke bare den skotske, som helsepersonell så ivrig refererer til at var kjøpt og betalt. Det er gjørt undersøkelser bla annet blandt amishfolket i usa. Blandt amishfolket finnes ikke autisme og de er fritatt for vaksinering av religiøse grunner. Tilfeldig?

Vaksinering er lovpålagt i usa. Er det tilfeldig at amerikanske forsikringsselskaper har sluttet å utbetale erstatning til vaksinasjonsskadde?

I Kina stiger tallene på autister med 20% i året. Det har de gjort siden de innførte vestlig vaksineringsprogram. Tilfeldig?

Nå er det en gang slik at for å få gjennomført en undersøkelse er det nødvendig at noen betaler for den. Når det gjelder vaksiner kontra autisme er det veldig lite sannsynlig at legemiddelindustrien vil betale for en slik undersøkelse. Men alt dette er vel bare tilfeldig, eller hva?

Annonse

Det er nok ikke tilfeldig at amishfolket ikke har de samme sykdommene som oss. Men om det kommer av mangel på vaksinering blir jo bare spekulasjoner. Livsstilen deres er jo så langt fra det andre moderne mennesker lever, at det like gjerne kan skyldes andre forhold.

• 2 uker senere...

Ditt barn blir kanskje ikke sykt selv om det ikke vaksineres. Dette er fordi de aller fleste andre barn i Norge blir vaksinert og dermed spres ikke smitte. Mitt barn som er allergisk mot vaksiner kan likevel bli smittet av ditt barn, som ikke er vaksinert. Man kan være bærer av en sykdom uten å få symptomer selv, men det kan smittes til andre.

All oppblomstring av røde hunder og kusma på vestlandet i Norge har skjedd i religiøse miljøer der det ikke er begått vaksinering.

Vaksinasjon er et felles ansvar. Ikke bare for å beskytte ditt eget barn, men for å beskyttte slike barn som mitt,- som ikke kan vaksineres!

Dessuten er de påstandene du kommer med angående religiøse fylker og smittekilder rein og skjær bløff! Med mindre du kaller 0,5 tilfeller i snitt pr år en epidemi.

Dette finner du ut av hvis du gidder å lese statistikker laget av folkehelseinstituttet.

http://www.msis.no/emsisexternalweb/RapportEnkeltSykdom.aspx

På disse sidene finner du statistikker over hvilke sykdommer som er innrapportert i hvilke fylker inntil 10 år tilbake, og det er faktisk innrapporteringsplikt på disse sykdommene.

Der finner du også statistikker over hvor mange tilfeller som er smittet i utlandet de siste 10 årene.

Lykke til! Tror du vil bli overrasket!

Det er nok lenger tid enn 10 år tilbake. Søk i senere statistisk materiale. Står også i medisinsk historiebok som jeg har..At utelatelse av MMR vaksine i enkelte mindre religiøse samfunn har ført til oppblomstring av kusma, meslinger og røde hunder er vell dokumentert og et kjent faktum i medisinsk forskning. Ingen vits i å diskutere det.

Ellers kan jeg nevne at det medisinske tidsskriftet Lancet, som i sin tid publiserte artikkelen om sammenhengen mellom MMR vaksinen og autisme, senere har trukket dette tilbake, og angrer på at de trykket en artikkel, som viser seg å inneholde feil konklusjoner, samtidig som den har fått store konsekvenser.

(og vi andre i familien vaksineres i hytt og gevær-det kan jeg love deg!!!)

Se ellers:

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=874573

Lykke til!

Les også om oppblomstring av meslinger (som er en dødelig sykdom!) i vestlige land, når antallet vaksiner synker, på WHO sine sider...

http://www.euro.who.int/PressRoom/pressnotes/20060518_1?language=French

Ha en fin dag.

Jeg synes nå allikevel ikke at det er nødvendig å pumpe barn, som er så små at de ennå ikke har utviklet immunsystemet sitt, full av bakterier, pga av sykdommer som kanskje kommer tilbake etter å ha vært så og si utryddet i over 10 år.

Om MMR vaksinen fører til autisme eller ei, er ikke avgjørende for hvorvidt jeg velger å la vær å vaksinere mine barn.

"At utelatelse av MMR vaksine i enkelte mindre religiøse samfunn har ført til oppblomstring av kusma, meslinger og røde hunder er vell dokumentert og et kjent faktum i medisinsk forskning" --- Hva slags argumentasjon er det? Det er nettopp den type ignorante uttalelser som gir grunnlag for diskusjon, spør du meg.

Enten har du reelle og eksisterende kilder å oppgi, eller så faller vel argumentene dine litt i fisk, eller hva?

Fordi "alle vet det" holder ikke mål i min verden. Det må være lov å stille seg kritisk til at døde bakterier sprøytes inn i små barn fra 3 mnd alder, uten at noen stiller spørsmålstegn ved det!

Når det gjelder "oppblomstringen" av meslinger i England og Wales hittil i år har det ingen dokumentert sammenheng med autisme artikkelen i Lancet å gjøre. De fleste registrerte tilfeller forekommer blandt omreisende folk, "travellers". Mange av disse har ingen tro på legemiddelindustrien og arrangerer såkalte "smitteringer" om en barnesykdom skulle dukke opp, slik at barna deres gjennomgår barnesykdommene og dermed styrker sitt immunforsvar. At enkelte folkegrupper velger å immunisere barna sine på denne måten, får bli deres sak.

Statistisk sett har forkomsten av meslingetilfeller i England variert veldig fra år til år, og har som i Norge ingen dokumentert nedgang siden MMR- vaksinen ble innført i 1983.

• 5 måneder senere...

Annonse

Nå er det jo slik at det er mange ting som kan forårsake sykdommer. Jeg har to uvaksinerte småbarn som har vært veldig mye forskjølet, men de har ikke noe allergier eller astma el annet. det går i forskjølelser og oppkast. Jeg tror det kanskje kan være inneklimaet i leil. vår som vi snart flytter ifra. Forøvrig så sendes det jo hele tiden smittsomme barn i barnehagene, foreldrene har ikke tid til å la barna få hvile ut etter/under sykdom, og derfor er det ikke rart at barna hele tiden blir smittet.

fritt helsevalg har en del på dette med vaksiner og prevalens av sykdom da mad tanke på sykdommene det vaksineres for. ellers er det vel antatt at annen sykdom som normale inf ikke er like hyppig hos uvaksinerte.

• 1 måned senere...

jeg har for en tid tilbake siden lest at barn i antroposofiske miljøer(knyttet til steinerskolen, de ønsker som regel ikke vaksine) har mindre allergier enn barn i andre sammenlignbare miljøer. det ble oppgitt som en hypotese at det kunne være fordi de ikk vaksinerte barna, men samtidig skiller levemåten deres seg ut på andre vis slik at dette ble veldig usikkert. F.eks blir barna ammet lengre, de spsier biodynamisk mat, og er nøye med å bygge boliger med materialer og maling som ikke er skadelig. Dessuten bruker de også mindre andre medisner som f.eks antibiotika.

heisan!

Jeg er selv 20 år og er ikke vaksinert av noen som helst sprøyter... heller ingen i min familie er de.

men jeg kan si som min mor allti har sagt at det fins ting i sprøytene som de ikke opplyser folk om, det er blant anent mangen tilfeller om foreldre som har vaksinert sine unger men har endt opp att den ene ungen ble hemma p.g.a skole sprøytene....

jeg vil ikke skremme deg men jeg syns at det er teit at man må ta alle sprøytene for de er viltige men hvis de er så viktige hvorfor slutter man å ta sprøyter etter ungdomskolen???? jeg syns at du skal gjør det du syns er best for dine barn.... jeg ville ikke gjort men alle har sine meningen....

håper du finner ut av de!!!

venligst hilsen cathrine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...