Gå til innhold

inngår dette i hver lege sjekk??


♥Cherrypie♥

Anbefalte innlegg

når man er på svangerskaps kontroll å de tar blodprøve. ser de etter toxoplasmose og svangerskapsforgiftning???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er jo bra:) har sånn angst for at noe skal gå skeis.. huff:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er vi to..er rimelig hysterisk..men er bare 2 uker igjen nå.til 2 trimester..)det går nok bra..lykke til videre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

De sjekker i alle fall for svangerskapsforgiftning ved å måle blodtrykk og ta en prøve av urinen for å se etter proteiner, så det skal de gjøre hver gang ja! :)

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff ja..! jeg er så utrolig redd for å bli smitta av toxoplasmose, siden det er veldig vanlig i norge.. så man skulle jo nesten ta det som en selvfølge at de sjekker de på kontrollene man er på!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tar de å sjekker bare urinprøve og blodtrykk.Var bare første gang de tok blodprøve.Men tok en til for å sjekke toxopl.i uka her og får svar på mandag.Men det er bare for at vi skal reise til Thailand,ellers sjekker de ikke det...

Må ta en ny prøve når vi kommer hjem fr å sjekke at jeg ikke har fått det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om at de skal ta blodprøve hver gang å da vil jeg da tro at de sjekekr dette hver gang..

jeg leste nettopp i ei bok jeg fikk av legen om svangerskap.

der står det at svangerskaps kontrollene skal bestå av en blodprøve der de ser etter virus og infeksjoner.. som fks toxo.

 

Det er dumt at noen leger ikke sjekker dette for det er utbredt i norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de ser bare etter toxo en gang, og ikke alle leger gjør det, så spør om du er usikker! Når det gjelder svangerskapsforgiftning så kommer ikke det før etter uke 20 aller tidligst, som oftest ikke før uke 30++, men de måler blodtrykk og sjekker urin likevel hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Toxoplasmose er slettes ikke vanlig i Norge... Det er få leger som har hatt noen gravide i det hele tatt med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...