Gå til innhold

Naar s0ke om engagnsst0nad + barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

engangsstønaden tror jeg du kan søke om når som helst mellom den 26. uke og 3 mnd etter fødselen.

I vår kommune er det søknadsfist for barnehagene 1/3 for opptak 1/8. Det går ann å søke når som helst innimellom men da skal man ha skikkelig flaks for å få en småbarnsplass. De private barnehagene er som regel enklere å komme inn i utenom hovedopptak, men jeg tror ikke det går å søke på noen av delene her før etter at barnet er født og har fåt et personnummer.

Takk for hjelp :)

Skal vere hjemme med ungen et aars tid, f0r jeg haaper paa en barnhageplass, naar h*n er ca 1 aar. Skal jeg fortsatt s0ke til fristen 1 mars da eller? Slik som r0dhette sier, er det mulighet for aa utsette plassen til vinteren?

Annonse

jeg tror nok at man må betale på plassen man har fått fra august av.. men så kan barnet begynne når du vil. dette må vi også gjøre, få plass fra august, selv om ungen ikke skal begynne før uti nov, da permisjonen er ferdig. veeldig sure penger å betale men, det er enten dette eller satse på at man får en dagmamma fra man trenger det..

Det er ikke lenger noe venteliste prinsipp som vi tenker nei. Det er enkelt og greit loddtrekning.

Først kommer barn med funksjonshemninger inn, så barn med norsk som andre språk, så søsken, deretter er det loddtrekning blant resten. (iallefall i Kristiansand)

Du kan søke fra 1.1. men da stiller du ikke på loddtrekningen i hovedopptaket, og får bare plass deresom du skulle være så heldig at det skulle være ledig til høsten. Om du søker fra 1.8. må du betale selvom du ikke bruker plassen.

Hva med å søke 50% f.eks. for så å håpe at du kan øke til 100 i januar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...