Gå til innhold

Noe tips ang planlagt ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg.

Jeg skal også ha planlagt ks 24.juli, på St.Olavs Hospital i Trondheim. Vi får tenke på hverandre da... Har ikke pakket bagen enda, men tenkte jeg må snart gjøre det. Leste for ei stund siden tips om å ta med bukser som ikke strammer over magen, ellers masse t-skjorter (kommer til å svette som en .... ). Og så skal jeg ha med noen lettleste pocketbøker, eller noe annet å sysle med. Tror ikke det er vanlig med mer enn 5 dager på sykehuset. Tar forresten med mp3-spilleren (kan bruke den etter at babyen har kommet ut, så slipper jeg å høre på legene og sykepleierne...). Vet ikke om andre tips foreløbig.

Hei, Takk for det. Jeg skal ta det på KK i Bergen. Dette blir andre gangen for meg men sist så var var det haste-sectio og noe helt annerledes!! Denne gangen gleder jeg meg og derfor har lyst til å være så forberedt som mulig:) Tusen takk for tips. Si fra hvis du kommer på noe mer og det skal jeg også gjøre. Jeg skal også sende gode tanker til Trondheim på den 24!

Jeg har et tips... Tok ks den 21.06.06, og en ting jeg savnet i baggen var store truser/boxershortser. Man blør jo en god del etterpå, og det de hadde av "bind" på sykehuset var sånne ...ja, de kalte det mini-bleier, men jeg syns de var DIIIGRE! Og om man ikke har stort nok undertøy til å romme disse, må man bruke de utrolig lite ålreite netting-trusene de har på sykehusene.

Det var mitt tips.. Og om du, som meg, må være på sykehuset i mange uker, så anbefaler jeg håndarbeid, bøker, eller noe å slå i hjel litt tid med!! Tida blir lang!

Og en ting til jeg anbefaler... prøv å opp og sitt i senga/stå/gå litt med hjelp så fort som mulig! Jeg var oppe og gikk fem timer etter at jeg ble trillet ned fra post-operativen, og har ikke hatt hverken smerter eller komplikasjoner i arret.

Lykke til! Det var mye mindre skummelt enn jeg hadde trodd! :)

Annonse

Jeg fikk tvillinger, som ble tatt da de var 27+3. Ganske nøyaktig 3 mnd'er før termin. Den ene var ganske dårlig, og veldig veldig liten. Men han lever i beste velgående, etter forholdene. Så jeg hadde ikke barna hos meg på post-op.. de ble fraktet rett ut fra operasjons-stua, ned til nyfødt intensiv-avd.

Så derfor blir vi på sykehuset enda noen uker.

Lykke masse til med keisersnittene deres! Det er ikke så voldsomt som man gjerne ser for seg på forhånd!

klem

Jeg tok et planlagt keisersnitt for 13 mnd siden. Det jeg gjore på forhånd var å skrive ønske brev om hvordan jeg ville det skulle være. Nå er jeg gravid igjen å må ta keisersnitt. Jeg synes att det ikke er noe å grue seg for. Eneste som var dumt det var at, nå de var ferdig med å sy meg igjen å sånn så tok de barnet med opp på føden for å stelle henne. Mens jeg ble trillet til overvåkningen. der måtte jeg ligge til jeg fikk følelser i beina mine igjen. Synes det var litt vont att der har jeg båret dette barnet inni meg så lenge å så når de har fått det ut, så for svinne mann, barn og jordmor opp på føden, å der ligger jeg igjen "alene"! Men dette er noe jeg kommer til å skrive om i ønskebrevet neste gang. De kan ihvertfall drøye litt før de "stikke av". Men bortsett fra det, så hadde jeg en kjempe fin opplevelse me keisersnitt. Gikk kjempe fint, og fort gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...