Gå til innhold

En liten oppdatering fra meg :( EXU)

Anbefalte innlegg

Hei Alle sammen!!

Etter tre ukers venting var jeg til kontroll i går på Riksen og der traff jeg en lege ( dame) som var helt klar på at dette var en exu. Hun ville nesten sette meg på cellegift med en gang. Ta livet av det som måtte være der. Jeg ble grepet av panikk og så på min mann med store våte øyne.. Etter en stund og noe tlf fram og tilbake mellom legene der inne kom de fram til at jeg skulle ha en utskrapning for å se om de fant noe der inne. Noe rester fra noe som kanksje hadde vært.. Panikken ble ennå større. Skal de legge meg i narkose og gjøre noe med det lille jeg kanskje hadde som de ikke viste hvor var... NEI !!! jeg vil ikke. ER ikke glad i narkose heller så dere kan tenke dere at panikken var sotr. Oppe på gyn posten var det dog en meget søt sykepleier som var veldig medfølende og trøstende. Og det var veldig godt.. Vel det gikk nå som det gikk jeg ble sendt inn og kom ut av det med skinnet i behold. Legen som utførte dette fant ingenitng i livmoren og trodde nok at den befant seg ett annet sted i kroppen min ja... Hm,.. Så som dere skjønner så¨blir det ingen lykkelig slutt for meg..

Nå er jeg sliten og det eneste jeg vil er å ta ferie men det kan jeg ikke.. må jo til Riksen å få ordnet opp i dette..

ÆSJ...

Vel jeg håper det går bra for dere andre her inne..

Stor klem fra meg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5583020-en-liten-oppdatering-fra-meg-exu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, nå har dere det tøft, Silly. Dette var ikke noe hyggelig lesing. At det var ExU var igrunnen ikke så overraskende, etter hva du fortalte, og hCG nivåene du hadde. Det er enda noe at du nå følges opp, for utfallet kan være ganske dramatisk hvis en ExU ikke blir oppdaget. Håper du får god hjelp fremover, og masse støtte fra mannen og familien!

'Et annet sted i kroppen' betyr vanligvis i egglederen. Inngrepet foregår som regel ved laparoscopi. Enten snittes det kun i egglederen og graviditeten fjernes eller hvis det er nødvendig så må hele egglederen fjernes. Hvis du ikke har hatt lap før, så foregår det hovedsaklig som dagkirurgi, ved at pasienten møter fastende på en gynekologisk avdeling om morgenen. Inngrepet foregår ved at det legges ett lite snitt like inn under navlen. Det føres så inn ett rør av metall som er tilkoblet ett kamera. Gynekologen kan så se inn i bukhulen ved hjelp av en TV skjerm.

Det er kjempetrist! Det er akkurat det samme jeg er på vei igjennom... Jeg skal inn til ul på tirsdag igjen, og det blir utskrapning på onsdag (jeg vil gjerne være sammen med familien min når de er i København på tirsdag) Det er ikke morro i det hele tatt... Ikke glem at vi kommer sterkere enn noen sinde tilbake etter sommerferien!

Mange klemmer fra

Annonse

Tusen takk for alle støttende ord...!!

Det at det sitter utenfor kan også si at den har satt seg andre steder enn i egglederen. De vet ikke. Legen på fredag mente at man ikke kunne se den ved lap .skopi da den er for liten så de kommer nok til å gi meg cellegift så kroppen kan ordne opp selv. Men jeg vet mer i morgen.

Kjære silly

Dette høres ikke greit ut, nei. For noen tøffe uker du har vært igjennom, og veldig trist når det ender sånn (særlig fordi du fortsatt må gå rundt å ikke vite hva som egentlig har skjedd osv.)

Ønsker deg lykke til i morgen og sender en STOR klem:-)

siste nytt for de som er interessert!!

Var til kontroll på fredag og møtte en lege som var helt forferdelig. Hun foretok seg ting over hodet på meg og min mann. Vi satt der meget perplekse og skjønte ingenting. Hun rekvirerte en utskrapning og det verste var at hun framstilte det som kun en undersøkelse og ikke det at de skulle fjerne det som måtte være der inne( som kanskje hadde livets rett). Så jeg ble lagt i narkose og skrapet ut det som var. nå var det ikke noe der så det styrket legens misstanke på at det er noe utenfor. Var og tok blodprøve i går og den viste fortsatt stigning og var til kontroll i dag. Ble advart på forhånd at det mestsannsynlig ville bli satt en sprøyte. Og det ble det også. Så nå har de proppet meg med Methotrexat som skal få kroppen tilå ordne opp i dette.

Det som er det mest triste for oss oppi alt det triste er at hele ferien vår er spolert. Vi skulle på ferie 3 uker i seilbåt ( helt herlig, avslappende og sterkt nødvendig) og det er en ferie vi ikke kan flytte på. Så skjer dette...

Livet er ikke rettferdig.

vel .. lykke til... til alle der her inne. For min tur er ikke ennå.

Rettferdig, nei. Dette er så utrolig trist! Og at de ikke tar bedre vare på deg midt oppi det hele. Håper du og mannen finner støtte hos hverandre. Ferieutgiftene får dere igjen på reiseforsikringen, forhåpentlig, og så ber du om sykmelding så du ikke mister feriedagene - så kan dere kanskje gjøre noe annet hyggelig sammen når dette er over.

Lykke til, Silly. Det BLIR din tur!

Tusen takk E n d e l i g!!

Ferien får jeg ikke igjen på reiseforsikringen og en sykemelding hjelper lite. Jeg går på skole og mannen min og jeg driver for oss selv. Vi har ikke fri ellers i året grunnet mye jobb. ( en liten kafe med få ansatte)

Derfor er denne seilturen noe vi begge ser frem til hele året. Vi har en trebåt som vi jobber på og da er det veldig deilig å kunne slappe av på den i tre uker og komme vekk fra mas og tjas. Men vi skal ta noen små turer helt til vi får beskjed om at vi er på trygg is. Så vi pakker snipp esken for helgen og drar i morgen ut på tur.

Derfor er det veldig leit at det gikk som det gikk på alle mulige måter.

Men som du sier det blir vår tur en gang.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...