Gå til innhold

Flere med symptomer 6 dager før IKM?

Anbefalte innlegg

Jeg har disse symptomene:

- ømme/såre brystknopper

- mørkere og større areola

- tydelige blodårer på brystet og puppene

- store humørsvigninger

- veldig trøtt!

- groteske drømmer (hadde det i forrige sv.sk.)

- lite matlyst, blir fort sulten, men fort mett og litt kvalm

- svimmel

- skumper borti alt mulig og er slepphendt

- kjenner smerter nederst i magen når jeg stresser og litt strekksmerter på sidene når jeg nyser e.l

- treg mage og løs mage

Kan dette være EL - symptomer, eller lutealfase - symptomer?

Eller hva tror dere?

Fortsetter under...

Jeg kan kjenne at tr er på vei rett etter el (lutealfasen)....og de symptomene er de samme som man kjenner når man er gravid....dritt altså! Men jeg hadde ikke alle de du ramser opp ;o) Så det kan være en stoooor mulighet for at du er gravid! Når hadde du første dag i siste mens? Og hvor lange sykluser har du? EL er som regel 12-16 dager før IKM (den dagen du ikke vil at mensen skal komme). Sjekk ut denne siden: www.pernille.info...den er det mye hjelp i, lærer om syklusen, elslim og el.

Du burde kanskje evt vurdere å tempe eller ta elstester slik at du kan finne ut når du har el. Hvis du har gått over dagene i din vanlige syklus ville jeg ha tatt en graviditetstest! Lykke til! Håper det sitter en spire for deg!

Kan legge til panda'n at glemsomhet er ett symptom hihi :-) Jeg er 8 dager før ikm og leter som bare det. Men bortsett fra rare drømmer to siste nettene og influensa som var på vei men ombestemte seg så jeg er bedre idag før den kom skikkelig igår, så har jeg ingen... Lykke til dere med symptomer da!!

Takk for svar! Hadde ikke planlagt å bli gravid nå, men det hadde vært veldig koselig likevel :) Det som er, er at jeg hadde EL-slim og svak strek på EL-test forrige fredag. Hadde hatt ubeskytta sex (hoppa av i svingen) et par dager før det. Jeg har lyst hår og dermed lyse brystknopper (nesten røde) og har kun hatt brune da jeg var gravid i fjor. Nå har de begynt å bli brune... Har også det siste symptomet på den lange lista: Ammer ei på 10 mnd, og hun har mistet litt interessen, og utdrivningsrefleksen er dårligere. Men, får vente noen dager og teste. Sist fikk jeg svaaakt positivt 4 dager før IKM.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...