Tibra Skrevet 7. juli 2006 #1 Del Skrevet 7. juli 2006 Lillegutt på snart 6 uker (født nesten 4 uker for tidlig) har veldig stort sugebehov, jeg leser om de som ammer annenhver time og synes de er heldige...Min lille kan ligge non stop ved puppen hele dagen og kvelden hvis han får lov. Til å begynne med var det bare sånn om kveldene (med 5-6 timers amming i strekk, med toppen 5-min avbrekk), men nå holder han på sånn på dagtid også (kan være våken hele dagen, med bare noen lurer som varer minutter). Føler det blir mye småspising - sutter litt og sovner, våkner, sutter litt til og sovner igjen osv. Sovner nesten aldri av seg selv (noen ganger sovner han i vogna på tur, men langt fra alltid), kun med puppen i munnen. Får han ikke sutte så skriker han seg illrød... Prøver og prøver med smokk men den vil han ikke ha (har prøvd mange typer). Føles som om vi har hadd ukevis med økedøgn...(tror jeg har nok melk for han legger fint på seg..). Leser jo at babyene skal få pupp så ofte de vil ha når de er så små, men heeele tiden? Noen som har noen gode råd? Blir litt smågal av dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5581183-hjeeelp-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5r-lillegutt-6-uker-har-stooort-suttebehov-og-ikke-vil-ta-smokk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2006 #2 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg skjønner at dette blir mye. Selv ammet jeg minst 6 timer i døgnet når mini var seks uker, ofte lenger også. Han fikk alt han ville ha, prøvde alltid pupp før noe annet, og ammingen ble meget vellykket (og mye mindre strevsom for meg etterhvert). Du leser kanskje behovet hans riktig? At han trenger MASSE pupp og kos nå. Skrekkelig slitsomt, men det blir kanskje bedre av å akseptere det, og leve på babyens premisser en stund. Ikke planlegge turer, besøk, sosiale aktiviteter og andre ting som også tapper deg for energi? Du har vel neppe mer å gi enn det gutten tar for tiden? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5581183-hjeeelp-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5r-lillegutt-6-uker-har-stooort-suttebehov-og-ikke-vil-ta-smokk/#findComment-5581750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #3 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei. Det er jo noen dager siden du skrev, men kanskje sjekker du enda. Jeg blir nesten sliten av å lese hvordan du har det. Sønnen min hadde også et veldig stort suttebehov (han er 5mnd nå). Men jeg lot han ikke suge lengre på puppen enn et kvarter på hver side. Babyer får i seg den maten de trenger på den tiden. (Jeg sjekka vekta hans på helsestasonen omtrent annen hver uke og han var god og rund). Dessuten fikk jeg så vondt både på brystvortene og inni puppen fordi han sugde så hardt når det egentlig var tomt. Det finnes mange andre ting som han kan sutte på: Vi prøvde med smokk, den ville han ikke ha. Han har begynt å like smokken først nå. Så lot vi han suge litt på fingrene (knokene) våre, da kunne pappa'n også være smokk. Etterhvert (2mnd gammel) fant han sine egne fingrene. Suttefille (en ren gulpeklut) har vært populært. Og nå er tærne helt topp. Poenget mitt er at du MÅ ikke være smokken hans hvis du ikke vil... Prøv heller å lage tydelige måltider (f.eks ca 15 min på hver side) og la han være våken en stund til han er trøtt så legger du han og gir han mat igjen når han våkner. Både nurket og jeg har hatt det bra på den måten (og; BONUS: han begynte å sove lengre og lengre på natta ganske tidlig (fra 7 ukersalderen). Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5581183-hjeeelp-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5r-lillegutt-6-uker-har-stooort-suttebehov-og-ikke-vil-ta-smokk/#findComment-5605226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #4 Del Skrevet 12. juli 2006 Forsøk lillefingeren. Gutten min sutter som bare det på lillefingeren min:-) Det gjelder å finne ut av når han er sulten og ikke. Hvis han har spist og svelget lenge, kan du forsøke å hekte han av og tilby lillefingeren. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5581183-hjeeelp-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5r-lillegutt-6-uker-har-stooort-suttebehov-og-ikke-vil-ta-smokk/#findComment-5620300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå