Gå til innhold

hvorfor så mange med tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer at man ikke får UL før rundt uke 18-19 ved et normalt svangerskap. De fleste som får tidligere ul får det vel fordi man har blødninger, fosteret ble unnfanget på "unormalt" vis (ass. befr. etc.) eller fordi man har mistet før.

Man kan velge å gå privat og betale rundt 1000 (?) kr for ul når man måtte ønske, men om man har henvisning fra fastlegen får man det gratis.

Godt spørsmål, jeg har også lagt merke til at mange er til UL tidlig! Jeg kunne på en måte godt tenke meg å ta en UL tidlig, for jeg har en følelse på at jeg venter tvillinger, noe som sikkert ikke stemmer, men likevel...

Likevel tror jeg ikke jeg kommer til å bestille UL tidlig, holder jo egentlig med den ene man får i uke 18- 19...

.. ja sant det:) om det ikke er noe spes grunn for en tidlig UL bør man vente, for man ser virkelig ikke så mye spennende! :) man kan se hjertet slå om man er i 6 uke og videre,det er jo stort da!!

jeg tok en UL for å finen ut hvor langt jeg var på veg..ca 4 uker..da så vi bare en liten prikk! gikk til privaten,syntes det var litt viktig å få vite det med engang. så slapp jeg køen på gynekologen..

men jeg gleder meg VELDIG til UL i uke 18!! :) det tror jeg vi alle ser frem til!

Jeg skal på tidlig ul- det er fordi jeg fikk Pergokur (eggløsningsstimuleringshormon) og da vil gyn. gjerne se om alt er greit og om det er flerlinger.... Litt øks sjanse for tvillinger og sånt. Så regner med at det er derfor det er mange andre som også skal på tidlig ul.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...