Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 Har fått rier nå, og bare1 dag til termin! Det startet i går kveld, magen ble steinhard og jeg fikk smerter i korsrygg/mage. Det holdt på hele kvelden i går, og utover natten. Klokken 6 i dag morgens stoppet det plutselig opp, og jeg gikk og la meg. Men nå utover kvelden i dag har det begynt igjen. Sitter her og får rier med jevne mellomrom, magen blir steinhard og jeg får kjempe vondt i magen/rygg. Men, riene er såpass korte, varer i 10-15 sekunder bare så da trenger jeg vel ikke ringe sykehuset enda? riene kommer hvert 5 min. ca. men varer som sagt ikke lengre enn 10-15 sekunder. Jeg hadde i går, og i dag tidlig store klumper (tommelfinger negel) med slim/geleaktig saker i trusa som hadde spor av blod. det kom flere ganger. Har også ellers mye slim i skjeden som er helt blankt, med veldig seigt og ekkelt. Men siden riene stoppet opp i dag tidlig, og ikke kom tilbake igjen før nå på kvelden så blir jeg så usikker. Kan det fortsatt være fødsel på gang, eller er det noe annet?? Jeg får nå veeeldig vondt når riene kommer.. huff.. er forresetn 2.gangsfødene.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 Det er jo litt avhengig av hvor raskt du fødte sist gang og hvor lang vei du har til sykehuset...du kan jo ringe så får du råd:) Ville hvilt meg og ellers vært i aktivitet så lenge til du ikke er i tvil lengre...LYKKE TIL!!!
lilleBrumm Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Jeg synes du skal ringe sykehuset! De kan vurdere din situasjon mye bedre enn vi her inne. Siden du er andregangs bør du være oppmerksom på at ting plutselig kan gå veldig fort. Det skjedde med meg og jeg rakk såvidt føden fordi jeg satt og trodde ikke det var noe på gang og nølte med å ringe. Så ring:-)
mamma til fire små Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 ta kontakt med føden. er jo når det er 5-10 min mellom hver ri at man skal ta kontakt. lykke til da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå