Gå til innhold

noen som har lyst til å fortelle meg hvordan dere har det i uke 10?:)


Gjest

Anbefalte innlegg

Synes det er så moro å høre hvordan andre har det!!:)

 

forteller litt om meg selv og jeg da..:)

Endelig har kvalme faktisk avtatt litt etter konstant kvalme siden uke 5!!

kastet opp et par ganger i begynnelsen av uka, men nå merker jeg kroppen sier ifra at den er sulten (hele tiden..:) og når jeg nå spiser holder kvalmen seg unna!

Siste uka har jeg tissa og tissa om natta, er vel oppe på do omlag 4 ganger om natta.. magen min har eeest ut som en ballong! Fytterakkern! Når jeg ligger flat om morningen kan jeg ikke se det, men gi meg 5 minutter oppe å gå og det er DEN ballongen! Hehe, skikkelig oppblåst. ellers har jeg det supert og nyter graviditeten!

Bortsett fra at jeg har fått så innmari vondt nederts i ryggen når jeg går, sitter lenge, beveger meg rart o.l.. Vet ikke om jeg skal bekymre meg eller ikke, har legetime på tirsdag da

 

Håper dere har det bra alle sammen!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei jeg vil skrive her selv om jeg bare er i min uke 9..(8+3) jeg merker ikke noe spes til kbvalmen lenger men har ikke hatt det så gale, ikke kastet opp men har måtter stått opp om kvelden når jeg har lagt meg for å spise en kjeks eller et eple for jeg er så kvalm..nå har jeg det veldig fint, løper flere ganger på do om natten - irriterende, så prøver å la ver å drikke så mye på kvelden..har mye utflod, og har est ut:-) hehe, kanskje fordi jeg har spist godt og, men merker brystene og mage er opplåst..men litt morro og, godt vi ikke høygravid om sommeren egentlig:-) lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg regnes som uke 10... (Ikke helt 100% inne i de definisjonene enda..;) hehe... men er 9+0 i dag så bedømm selv :) )

 

Men uansett.. Jeg har det helt supert, og har aldri følt meg så bra under et svangerskap!! :D

De to andre gangene lå jeg konstant over do å kastet opp, og dessuten var jeg kjempetrøtt og fikk aldri mage (mistet også, så hadde kanskje noe med det å gjøre! MA)

Men uansett.... Nå har jeg ikke vært dårlig i det hele! trodde det dårlige kom i uke 6 da jeg gikk på tabletter mot UVI i 5 dager, men viste seg at det bare var bivirkninger... Så bortsett fra det har jeg hatt det kanon bra.. ;) hehe

Håper for min del at det er et godt tegn at det ikke virker likt som de to andre gangene... :)

Mage har jeg foressten også fått... Fått mange blikk allerede og storkoser meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

Jeg er nå i uke ti og kvalmen min har også slippet taket. Har vært konstant kvalm siden uke 6. Føler meg ordentlig oppblåst, har fått skikkelig gravid mage synes jeg. Puppene er fortsatt ømme og såre,men bortsett fra det er alt helt topp. Sommer og sol. Deilig!!

FERIETID!!!!

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei silly&et*lite*under

 

Jeg er 10+5 i dag.....Og har det AKURRAT som deg:) Kastet opp 2 ganger frem til nå.....Men vært uggen siden uke 5 tror jeg det var... Men nå har det avtatt...Men fortsatt ikke fått igjen smaken på kjøtt....Orker ikke tanken......

Kan heller ikke se på magen når jeg ligger flat....Men litt tid opp, så kommer prompen:)

Tisser opp til 4 ganger om natta her og...... Helt håpløst, hehe..

MEN ellers så er alt bra:) Skal på UL neste fredag...Spennende:)

 

Lykke til videre i svangerskapet:)

 

 

klem jente-77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 9+4. Kvalmen har begynt å avta til meg også, men jeg har heldigvis ikke kastet opp. Trøttheten har også avtatt, heldigvis. Føler meg friskere og kjenner at jeg har mer energi.

Magen har blitt større og fastere. Merker at buksene er litt strammere i livet. Springer på do hele dagen, men ikke om natta. Men drikker mye også for det er jo så varmt. (skal ikke klage)

Matlysten er tilbake.

Har ikke gått opp noe i vekt ennå, heldigvis. Skal til legen på tirsdag på svangerskapskontroll nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alle og takk for hyggelige tilbakemeldinger da!

 

Så fint å høre at dere alle har det bra! Virker som vi alle endelig har begynt å bli kvitt kvalmen også. YES!:)

Jeg takler heller ikke kjøtt veldig bra.. spesielt ikke grill-lukt! PJUUK!!

 

Lille_vb, krysser fingrene for at alt går bra med deg denne gangen!:)

Har mistet i MA selv, men denne gangen skal vi få det til!

 

Vi følger rett etter hverandre over på 2.trimester snart også!

Lykke til jenter! Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 + 4 men her på bim står det uke 10 så jeg skriver litt :)

Egentlig veldig fin i formen,men er jo selvfølgelig SUPER trøtt,noe helt vanvittig og!!!Noe som egentlig passer dårlig siden jeg har en sønn på 3 år - en jobb - en mann og et hus på 250 kvadrat å ta vare på!!!Ikke bra :)) Men får jo masse god hjelp av folk rundt meg som vet jeg er gravid!!

Å så klarer jeg ikke kjøtt lenger!!Brekker meg hvis jeg får det inn i munnen,så jeg gikk over på og spise pølser-ble litt mye av det så nå spiser jeg ikke det heller lenger!!!KJEDELIG!!

Men,men håper alt det mat greiene gir seg snart !!!

 

Lykke til jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+1 og føler meg i veldig fin form.

Har vert småkvalm avogtil, men er så lite i forhold til sist at det er egentleg ingen ting å snakke om.

Har aldri lyst på gotteri og "slikt lenger", bare frukt og sånn men det er jo bare bra:-)

Litt mer trøtt nå men det går jo snart over:-) (så tar jeg meg avogtil en middagskvil med lille jenta mi)

 

Kos dere i svangerskapet jenter!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

jeg er 10+5 og er sykmeldt pga svimmelhet, trøtthet og kvalme.. i tillegg er jeg sliten av å bare sitte oppreist. Om morgenen klarer jeg ikke å stå opp, kjæresten må lage frokost til meg og jeg må nesten mates i senga.. så kan jeg stå opp og prøve å fungere.. men havner på sofaen etter at jeg har dusjet. For at jeg ikke skal være kvalm må jeg småspise heeeletiden, noe jeg ikke orker. Så sliten, svimmel, sliten, svimmel er jeg.. Noen ganger svimer jeg av i dusjen, så gæli er det med meg. :(

og smerter i magen har jeg også..men det var vist vanlig.

så svangerskapet opplever jeg ikke som noe koselig greie ennå.. men selvølgelig gleder jeg meg masse til lille trollet gir tegn på liv, magen blir større og alt det " jævlige" går over...

 

gratulerer til alle og ønsker alle lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter akupunktur behandling er kvalmen nesten borte, men jeg må sove lenge på morran og ha en lur på dagen når guttungen sover for å holde kvalmen nesten borte da. Blir jeg for sliten kaster jeg opp : (

Jeg har lagt på meg sikkert 4 kg allerede blææææææææ............. og magen er oppblåst! Ikke akkurat bikini fasong hehe!! Bortsett fra puppene da........ som har blitt større : )

Blir fort sliten og trøtt og har begynt med hyppige dobesøk på natten!!!

 

Er 9+3 idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5. Med nr to merker jeg magen tidligere, ja. Sulten støtt, og trøtt som ei strømpe. Heldigvis ikke kvalm, så lenge jeg har litt mat i magen. Eplejuice er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er netopp hoppet inn i uke 10.... 9+1 i dag.

 

Har det egentlig finere og finere, kvalmen har avtatt og brystene ikke fult så vonde lenger. Har noen perioder hvor jeg er kvalm, men ikke som tideligere. Det er deilig, for i denne varmen har kvalmen vært helt pyton!

 

Håper det fortsetter sånn, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 11 jeg men skriver opp hvordan jeg har det:

vært kvalm siden uke 6 og kaster rett som det er opp, trøtt hele tiden, humør syk. svimmel. Har vært sykmeldt siden uke 7 så nå begynner jeg å bli lei, men kjenner at jeg trenger det for bare det å vaske badet eller noe annet rom gjør at jeg ikke greier mer den dagen. Blir enda mer kvalm og uvel. Da er det kun soving som hjelper. Stakkars mann og barn: var ikke slik under første svangerskap så jeg håper at det snart går over og at jeg da kan nyte denne tiden som egentlig er veldig fin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er akkurat begynt på uke 10. akkurat nå føler jeg meg flott. har aldri vært kvalm, men til gjengjeld fryktelig trøtt! men også det er begynt å avta. Elsker grønne epler og jordbær, og synes at kaffe smaker skikkelig ekkelt(kunne drikke opptil 8 koppper kaffe dagen før!) Er oppblåst i magen og har treg mage.

 

Håper at alle som sliter med kvalme blir kvitt den snart, det unner jeg ikke noen:-) Håper at alt går bra med dere videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...