miss jones Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 Vi har en liten nyfødt baby her og allerede nå ser vi at hun er veldig glad i å sovne med puppen i munnen...Husker at storesøster var sånn også, og at det egentlig var ganske slitsomt. Når hun sovnet måtte jeg bære henne så forsiktig jeg kunne til senga slik at hun ikke våknet, og dersom hun våknet måtte jeg frem med puppen igjen.. Håper at jeg skal slippe dette med lillesøster, så jeg har allerede prøvd å legge henne i senga våken, men da er det ikke snakk om at hun sovner nei..Tydelig at hun liker å suge på puppen til hun sovner. Har prøvd å gi henne narresmokk, men hun bare spytter den ut igjen. Er det noen som har gode råd til hvordan vi skal lære henne å sovne av seg selv?
It's all about me Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 Hvis du er sikker på at hun er god og mett lar du bare faren ta henne opp istedet (du lukter mat). Trøst henne litt til hun ikke griner mer og legg henne da rett ned igjen. Gjør dette igjen til hun tilslutt sovner. Vi gjorde dette på lillegutt og tredje kvelden var alt MYE lettere. Sørg også for at det er mørkt i rommet så hun skjønner at det er leggetid.
FruYirdaki Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Jeg synes at du skal føle på hva babyen deres har behov for og gi henne det. Jeg er helt sikker på at søvn er en modningsprosess og at det er stor forskjell på hvor mye "hjelp" små barn trenger for å sovne. Jeg har aldri forstått vitsen med å la barn gråte når de skal sove dersom det de ønsker er nærhet og kos. Noen barn roer seg godt alene og noen barn gjør det ikke...Vi har selv en gutt som fra fødselen av ga uttrykk for at han trengte å være nær oss masse, også når han skulle sove. Og vi ville aldri latt han skrike seg i søvn, så derfor ligger jeg ved siden av han eller dersom han ikke roer seg putter jeg han i et bæresjal. Og etter 10-15 minutter ligger han godt å sover i senga si og jeg kan snike meg ut på stua.....
Camomilla73 Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Da gutten min var nyfødt sovnet han som regel alltid ved brystet. Pappaen eller jeg bar han forsiktig over i vuggen (på dagen) eller i sprinkelsengen (om kvelden) mens han sov videre. Nå når han er over 5 måneder sovner han av seg selv så jeg opplever ikke at det er noen sammenheng mellom hva vi gjorde da han var liten og nå. Vi begynte med "faste" leggetider mellom 19 og 20 da han var 12 uker gammel og det har gått helt fint uten gråting og skriking. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå