Gå til innhold

6 måneder. Vil ikke ha pupp på dagtid. HJELP NOEN....

Anbefalte innlegg

Suger kun litt slik at utdrivningsrefleksen settes i gang. Så er det stopp. Våkner en del på etternatten. Roer seg kun på puppen. Suger og tømmer en pupp hver gang. Sikkert 4-6 ganger per natt. Hva skjer med melkeproduksjonen når han ikke tømmer puppen for melk på dagen? Noen som vet en god løsning på dette. Baby er snart 6 måneder og har bare så vidt begynt med smaksprøver på fast føde.

Fortsetter under...

På den alderen der oppdager de hvor spennende verden er. Hvis du ikke har sånn laaaange pupper som gjør at minsten kan se verden mens h*n spiser (og hvem har det...?), gjelder det vel bare å finne seg et kjedelig ammested (f.eks. mørkt rom med lite å se på) og først og fremst amme når h*n er trøtt. Du holder produksjonen oppe ved amming om natten. Men det er jo behageligere når ammingen først og fremst skjer om dagen... Så du får vente på bedre tider... Interessen for puppen vil nok gå mye opp og ned det neste halvåret - og etter det òg. Du kan kanskje sette i gang utdr.refleksen før han legges til - kanskje han får litt mer i seg da? Men nå er det altså først og fremst en utrolig spennende verden der ute! Jeg har sjøl (som voksen) glemt å spise når jeg er utrolig fascinert av noe nytt og spennende... Men det går over!

Takk for kloke ord. Jeg ammer kun på soverommet med gardinene trukket for. Men selv der er han nysgjerrig... Folk sier jeg må slutte å amme på natten. Skrikekur etc. Men da er jeg redd han ikke får i seg nok melk i løpet av døgnet. Tviler på det vil gjøe han mindre nysgjerrig og flinkere å suge på dagtid. Men vet det jo ikke...

Jeg har det akkurat på samme måte. Jente på 5 mnd spiser 4 ganger på natta og nesten ingenting på dagen. Har blitt værre og værre fra hun var 3,5mnd. Forhørte meg litt på helsestasjonen, og de sa at hun hadde ikke behov for mat så ofte om natten når hun var så stor.

Likevel hadde jeg ikke lyst til noen skrikekur som du sier, så på torsdag startet jeg mitt eget lille prøveprosjekt. Jeg pumpet meg og gav henne 3 flaskemåltider a ca 80ml i løpet av dagen. Om natten fikk hun kun vann i stedet for nattmåltid nr. 2, og sov da videre til måltid 3, og det var nok den natten.

Dag 2 spiste hun ca 100ml pr måltid om dagen for å ta igjen for nattens reduserte inntak, og jeg gav vann i stedet for nattmåltid 2 som natten før.

I går spiste hun ca 125ml pr måltid og i natt spiste hun første nattmåltid kl 23, gav henne tutt en gang kl 03.00 (tenkte hun skulle få vann hvis hun spyttet den ut igjen, men det gjorde hun ikke) og så sutret hun ikke etter mat før 05.45!!!!

Så da sov hun jo omtrent rundt! Eneste problemet nå er at jeg jo pumper alle måltidene, så i dag skal jeg prøve å få henne til å ta litt mer pupp... Måtte pumpe frokosten, men det er den hun normalt i alle fall har hoppet over...

Dette ble veldig langt, men var i alle fall min måte å forhåpentligvis kutte ned nattamming uten skriking! Kanskje litt voldsomt med pumpingen, men går an å prøve med vann i alle fall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...