Gå til innhold

Stor baby!


Mona og Sine

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag,har termin 23! Hodet har festet seg,og ho er vist veldig stor. Skal tilbake til fredag, å da ville de hennvise meg trodde hun,siden knøtte er så stor. Kan være det blir keisersnitt, det ville de se på der... Hadde litt eggevite i urinen,men helt fint blodtrykk.Jeg skulle vist ikke bli overrasket om knøtte veier 4200, :)

Jeg har moen forferdelige smerter i lyskene, som er til å grine av!! Er det noen andre som kjenner til det?

Det bilr jo noen spente dager fremover nå da!

 

Lykke til til dere andre !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du ultralyd eller hvorfor trodde de babyen var stor?

Var på kontroll i dag, sf målet lå på 34, har termin 25, alle sier at hun er stor, men får ikke noe mer sjekk fordet. Har heldigvis festet seg da, på tide. Har også smerter i lysken, jordmora mente det var pga måten babyen lå, at det pressa nedover der. Er veldig vondt ja!

Blir spennende framover for deg da, hold oss oppdatert:-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var å fikk måla på mi tulle i uke 36 å da var ho 3200g.. nå er jeg i uke 42+3 å ho er sikkert blitt åver 4000 nå...selv er jeg bare 1.60 høy så er spent på hvordan fødselen blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 38 nå, målte henne i uke 37, var da ca 3500gram, så regner med hun blir nærmere 5kg hvis jeg går helt til termin om 18 dager. Er 159 høy, har født før, så er pent nødt til å føde på vanlige måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.66 høy, mitt sf mål er 39, og knøtte fyldte vist ut hele magen min, hehe.. Vi var på 3D for 3 månder siden ca, å han sa allerede da at det var en skikkelig plugg. Men jordmoren sa at man vurderte keisersnitt på førstegangs fødende om de ble over 4200. Men får se til fredag da, men min søster fikk en gutt for 18 månder siden å han fikk CP,pag en sykehus feil. Han veide 4800, så jeg har nok fått litt panikk for det å!

Men han er jo verdens søteste gutt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår dere alle!!! Heheh. Var på UL i uke 36 og vesla veide da 4100. Er 160høy så det er nok mulig at det blir keisersnitt ja. Sf måler er nå på 41!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på sykehuset i dag å vesla var ikke å stor alikevel, de trodde ho ville være under 4000 nå, så jeg vet ikke hva ho jordmora mi snakka om. Litt irriterende med unødvendig urolighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo bra det da! Jeg skal til jordmor den 19, skal be henne om å ringe sykehuset så jeg får en sjekk på hvor stor tulla er nå. Tror de bommer en del når de gjetter sånn, er litt dumt, for vi blir jo gående å "uroe" oss da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykehuset på UL for å sjekke det samme. Da var hun plutselig ikke så stor... 2900 i uke 32 og nå ved termin 3400. Men hun sa også at de måler forskjellig fra lege til lege og at det kan være så mye som 700 g feil. Så da forstår jeg egentlig ikke poenget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke jeg heller egentlig, men det var godt å høre at ho ikke er en monster baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sjekk på lørdag, fikk da målt tulla til å være 3,8kg nå, men han regna med at hun ble 4,5 - 5kg hvis jeg går stort lenger...Begynner å grue meg litt til fødsel nå. Har i tillegg en svigermor som mener alle babyer skal være under 3kg, så dere kan tro jeg får høre det hver gang jeg prater med henne. Elefantunge og ferdig konfirmant sier hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe da skal jo bare være glad det ikke er ho som skal da. Det er jo de ferreste som får barn under 3kg når de er rundt termin nå fortiden. Da må man jo røyke gjenom hele svangerskapet da! Jo større jo sunnere, prøv å si det til ho!!

Vist ikke nin nevø hadde veid 4,5 hadde ikke han overlevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...