Gå til innhold

Spm til gravide rett etter p-pille slutt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på når dere vet at dere er gravid, og når dere kan ta en graviditetstest? Jeg blir jo vanvittig stressa av all info her inne å sitter å regner frem og tilbake, når er EL, temp, annenhver dag er best osv. (Mente ikke noe galt med all info, for all del, den er jo nyttig!!!) Men slutta med p-piller for tre uker siden og har (som alle andre?) et håp om å få det til å klaffe med en gang. Men jeg har jo ikke fått mensen ennå og vet ikke når den kommer? Leste at man skal teste samme dag som IKM osv...

 

Sånn blir det når en forvirra førstegangsprøver forviller seg inn på disse sidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde på følelsen av at det klaffet raskt, selv etter 6 år med p-piller. Vi var begge friske og raske, så jeg så ikke noen grunn til at det skulle drøye. Så da IKM-dagen var her (faktisk dagen før), tok jeg en test, og den var positiv..

 

Så dersom du får regelmessig mens med en gang, og den blir noen dager for sen, er det jo bare å ta en test... det koster jo litt, men om du tar én i måneden (det holder jo), så er det jo ikke så ille, kjekt å vite det tidlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å beregne en syklus som om du skulle gå på p-piller fortsatt, så kan du jo ta en test på IKM-dagen. Hvis den ikke er positiv er det bare å vente noen dager å se om TR kommer, evt ta en ny test. (Hvis du kjøper 2-pakk på apoteket så er det jo billigere enn en..evt kan du jo bestille fra nettet..) :) Men det er jo ofte litt kluss med syklus rett etter pille-slutt. For min del var TR en uke forsinka etter pille-slutt, men neste syklus var alt normalt igjen, og da satt spira!! :D (..brukt pillene i 8 år..)

 

Lykke til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid rett etter p-pillebruk forrige gang. Men jeg sluttet midt på brettet,så det blir vel annerledes enn dere som går brettet ut. Men da testet jeg når jeg var gått en uke over ikm, altså tre uker etter at jeg sluttet på pillene, og da fikk jeg positiv..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...