Gizom81 Skrevet 7. juli 2006 #1 Del Skrevet 7. juli 2006 Er så lei av å bekymre meg for om dette går bra! Det blir liksom presset inn fra alle kanter! Skulle gjertne visst om det fantes en undersøkelse som kunne gi et konkret svar på akkuratt dette!!! Tror ikke det hjelper på situasjonen og være bekymret!! Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thats me Skrevet 7. juli 2006 #2 Del Skrevet 7. juli 2006 jeg vet det er en eller annen undersøkelse om dette, men hvor den finnes- vet jeg ikke det jeg kan si er at ca 10% mister i løpet av de tre "farlige" månedene.. jeg var dessverre en av dem =( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gizom81 Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 7. juli 2006 Takk for svar, og beklager på dine veiene! Håper det går bedre neste gang!! Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1,2 også 3 Skrevet 7. juli 2006 #4 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg tror ikke det går så ofte galt som vi føler etter å ha lest en stund her inne. Det er bare det at vi legger merke til alle det går galt med, for vi er engstelige for det. Husker innlegg som handler om blødninger, men ikke de som skriver at alt går bra. Det er vel og naturlig å skrive innlegg om ting man lurer på og bekymrer seg over enn innlegg om at alt er fint. Kanskje vi skulle bli flinkere å legge inn tråder som handler om hvor mye vi gleder oss, og svare på positive tråder? Mener ikke at man ikke skal kunne fortelle om bekymringer og de gangene det går galt, men en balanse hadde vært fint. Jeg er 7+1 i dag, og kvalmen blir mindre og mindre, og det er kjempe deilig. Har ikke vært fint å være kvalm i varmen:-( Jeg har det kjempefint med spira mi, og gleder m,eg masse til å få februar baby. Ser for meg mange lange deilige trilleturer neste vår:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adalis Skrevet 7. juli 2006 #5 Del Skrevet 7. juli 2006 Leger og helsepersonell strides om det er mellom 25-50% som mister i SA eller MA. Det er nærmere 20% som mister etter uke 4, altså ved påvist graviditet. Det er nemlig veeeldig mange som mister uten at de vet det, altså, de tror de får mensen som vanlig, mens det egentlig er en SA. Dette er helt normalt. Men prosent-andelen for SA/MA går drastisk ned fra ca uke 5. Deretter går det bare nedover og nedover. Tror prosenten er nede på 7 i uke 8 eller noe. Vet jeg har sett en liste over det, skal prøve å finne den igjen. Veldig sjelden det "går galt" om man har sett fosteret på ul, for ofte når det går galt har fosteret vært dødt en stund. Eller embryoet da. Og nesten alle kvinner mister en eller annen gang i livet, og de fleste merker det ikke en gang. Skal lete etter den listen jeg, den er ihvertfall veldig positiv i forhold til sjanse for at det går bra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adalis Skrevet 7. juli 2006 #6 Del Skrevet 7. juli 2006 5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra 13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra 25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra (Sjansen for SA/MA er da: 5-8 uke 10,8% 9-12 uke 6,2% 13-16 uke 3,7% 17-20 uke 1,1% 21-24 uke 0,7% 25-28 uke 0,2%) Dette lå på et innlegg her inne, det er det jeg har sett tidligere. Veldig positivt da!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gizom81 Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 7. juli 2006 Setter stor pris på svar! Det var beroligende å lese innleggene.. Det er jo sant at vi nok husker det vi bekymrer oss for og ikke alt det som bare går sin gang... Tror konklusjonen er at vi ikke skal bekymre oss for mye!! Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente81 Skrevet 9. juli 2006 #8 Del Skrevet 9. juli 2006 Dytter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #9 Del Skrevet 19. juli 2006 sånn :-) stolt av meg selv nå altså ;-) ha en strålende kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. juli 2006 #10 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg tror de fleste opplever og miste en gang... Svigermor har mistet tre, mens mamma ikke har opplevd det som jeg vet. Men som sagt, så tror jeg en er heldig om en går gjennom livet uten og ha opplevd å miste tidlig eller sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
en liten i magen Skrevet 19. juli 2006 #11 Del Skrevet 19. juli 2006 Ja jeg ble ny på siden her for to dager siden og må si jeg ble litt bekymret da jeg såg hvor redde alle er for å miste. Jeg synes selv dette er en skremmende tanke, men jeg tror ikke det er så lurt å bekymre seg for slikt (kanskje lett for meg å si som ikke har mistet noen) men det å være positiv er alltid god medisin: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallami fikk gutt 21.feb. Skrevet 20. juli 2006 #12 Del Skrevet 20. juli 2006 Du har helt rett...det er viktig å være positiv! Vi lager vår egen hverdag veldig tung om vi hele tida går og tenker på alt som kan gå galt. En kan bli like sliten av det som av å være gravid. Mener ikke å bagatellisere.....forstå meg rett. Har selv mista tre ganger, fra 7-13 uke, men fikk til slutt en gutt som nå er fire år. Nå er jeg 7+0, og håper inderlig at alt går bra denna gangen. Klart jeg har mine tunge stunder siden jeg denne gangen ikke får noe ekstra oppfølging, men prøver å tenke på andre ting og håper på det beste. Ønsker deg lykke til framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 20. juli 2006 #13 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg synes også at denne oversikten var beroligende. Takk for god info Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enliiitentil? Skrevet 21. juli 2006 #14 Del Skrevet 21. juli 2006 Dytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellus Skrevet 21. juli 2006 #15 Del Skrevet 21. juli 2006 Er jeg den eneste her i verden som IKKE bekymrer meg??? Hehe.. Må bare spørre.. Jeg vet at hvis noe sånt skjer, er det fordi fosteret ikke er friskt.. Sånn er det bare, noe vi må leve med... Selvsagt er det sikkert trist, men slutt å tenke så mye på det. Nå blir sikkert noen sure her, men det er jeg så vant til, at det bryr jeg meg ikke helt om... Vær positive!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå