♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 Lurer på hva som trengs/om det trengs utetøy til nyfødt i august? Holder det med body/sparkedress m/bomullsjakke og lue?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 He he... setter meg i komiske mimretanker 2 år tilbake. Da fikk jeg min første. Da vi skulle dra hjem tok jeg på ungen body, sparkedress, kjøredress, lue og putta hele bylten i en tynn vognpose. Så la jeg et babyteppe over vogna + trekket som hørte til baggen. Det var for mye! Svar: Kortklippet saueskinn under gir støtte og gir passelig varme hele året. Hvis det er normalt augustvær (lite vind) er det nok med vanlig inneklær, en jakke og en lue. Og så et teppe over. Til og begynne med brukte jeg dyne over, men så gikk jeg over til et luftig ullteppe som en venninne hadde strikka... Lykke til. Ikke kjøp inn for mye klær. Ta det etter hvert som du ser behovet deres.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Mitt råd. "Se på gradestokken" og bruk sunn fornuft. Da sønnen min var bitteliten baby i august for to år siden så brukte han kun bleie i halve måneden. Ikke godt for babyen å være for varm. Men det pleier man å kjenne ganske greit baki nakken på dem.
Serenity Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 utetøy trengs ikke til en nyfødt. Lue skal de jo alltid ha, det holder nok med tynne luer. Utenom dette er de jo for det meste i vogn med teppe på seg.
en liten en Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Jeg venter også min i august og lurte på det samme, men har nesten ikke kjøpt inn tøy ennå. dels fordi jeg ikke vet hva de trenger og dels fordi jeg ikke vet kjønnet. så vi har bare kjøt noen bodyer og luer og tenker å bruke babyteppe og lammeskinn, hvis det skulle bli for kaldt m inneklær. er jo fryktelig varmt nå.. dessuten er det jo veldig enkelt å stikke innom en butikk og kjøpe noe mer klær på vei hjem fra sykehuset, i allefall der vi bor, sentralt i oslo. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå